ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

اسلايدر

ساعت فلش مذهبي قرآن آنلاين

تقویم

فالطالع بينيفال روزانه
فالطالع بينيفال روزانه

حديث تصادفي

$
ایثارگران ونک

کربلا از زمان و مکان بیرون است و اگر تو می‌خواهی که به کربلا برسی باید از خود و بستگی‌هایش، از سنگینی‌ها و ماندن‌ها گذر کنی. حب حسبن علیه السلام، در دلی که خودپرست است، بیدار نمی‌شود.
سلام بر آنانی که بر خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم؛از نفس افتادندتاما از نفس نیفتیم؛ رفتند تا مابمانیم؛ شیرمردان ولایتمداری که ثابت کردند که اهل کوفه نبودندونیستند ونگذاشتند رهبرومقتدایشان در عین تنهائی ؛تنها بماند واکنون باز ماندگان آن قافله سراپا عشق با هزاران زخم گوش بفرمان ولی ومقتدایشان ؛ جان برکف آماده اند تا طومار نامردمان ونااهلان زمان را برهم بپیچند.اللهم عجل لولیک الفرج.
پيوندها

ابزار آپلود

آخرين نظرات
چهارشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۰۳:۰۴ ب.ظ

آغاز ریشه مفاسد اقتصادی ومالی کجاست؟

آغاز ریشه مفاسد اقتصادی و مالی کجاست ؟
آن روز که نهادها،‌بنیادها و سازمانها به خود اجازه دادند اموال عمومی و بیت المال را بین بستگان ، دوستان و هم جناحی های خود با هبه ، تخفیف و تقسیط به حراج بگذارند باید شاهد چنین روزهایی که در آن هستیم می بودیم.
علی بن ابی‏رافع می‏گوید:
من نگهبان خزینه بیت‏ المال حضرت علی بن ابی‏طالب علیه‏السلام بودم. درمیان بیت ‏المال گردن بند مروارید گران قیمتی وجود داشت که در جنگ بصره به غنیمت گرفته شده بود.  ام کلثوم دختر امیرالمؤمنین کسی را نزد من فرستاد و پیغام داد که شنیده‏ام در بیت‏ المال گردن بند مرواریدی هست. من میل دارم آن را به عنوان امانت، چند روزی به من بدهی تا در روز عید قربان خود را با آن آرایش دهم و پس از آن بازگردانم. من پیغام دادم به صورت مضمونه که در صورت تلف به عهده گیرنده باشد) می‏توانم به او بدهم. دختر آن حضرت نیز پذیرفت. من با این شرط به مدت سه روز گردن بند را به آن بانوی گرامی دادم.
اتفاقا علی علیه ‏السلام گردن بند را در گردن دخترش دیده و شناخته بود و از وی می‏پرسید: این گردن بند از کجا به دست تو رسیده است؟
او اظهار می‏کند: از علی بن ابی‏رافع، خزینه ‏دار شما به مدت سه روز امانت گرفته ام تا در روز عید قربان خود را زینت دهم و سپس بازگردانم.
علی بن ابی‏ رافع می‏گوید:
امیرالمؤمنین علیه‏السلام مرا نزد خود احضار کرد و من خدمت آن حضرت رفتم.
چون چشمش به من افتاد فرمود:
«أتخون المسلمین یا ابن ابی رافع؟»
«ای پسر ابی‏رافع! آیا به مسلمانان خیانت می‏کنی؟!»
گفتم: پناه می‏برم به خدا از اینکه به مسلمانان خیانت کنم.
حضرت فرمود: پس چگونه گردن بندی را که در بیت ‏المال مسلمانان بود  بدون اجازه من و مسلمانان به دخترم دادی؟
عرض کردم: ای امیرالمؤمنین! او دختر شماست و از من خواست که گردنبند را به صورت عاریه که بازگردانده شود به او دهم تا در عید با آن خود را بیاراید. من نیز آن را به عنوان عاریه به مدت سه روز به ایشان دادم و ضمانت آن را به عهده گرفتم که صحیح و سالم به جای اصلی خود بازگردانم. حضرت علی علیه ‏السلام فرمود:
همین امروز باید آن را پس گرفته و به جای خود بگذاری و اگر بعد از این چنین کاری از تو دیده شود کیفر سختی خواهی دید.
سپس فرمود: اگر دختر من این گردنبند را به عاریه مضمونه نمی‏گرفت، نخستین زن هاشمیه‏ ای بود که دست او را به عنوان دزد می‏بریدم. این سخن به گوش دختر آن حضرت رسید به نزد پدر آمده و گفت:
یا امیرالمؤمنین! من دختر شما و پاره تن شما هستم. چه کسی از من شایسته‏ تر به استفاده از این گردنبند بود؟
حضرت فرمود: دخترم! انسان نباید به واسطه خواسته‏ های نفس و خواهشهای دل، پای از دایره حق بیرون بگذارد. آیا همه زنان مهاجر که با تو یکسانند، در این عید به مانند چنین گردن بند خود را زینت داده‏اند تا تو هم خواسته باشی در ردیف آنها قرار گرفته و از ایشان کمتر نباشی؟
این نمونه از روش علی ع گویای آن است که حتی عاریه گرفتن بیت المال برای مدت محدود و به صورت مضمونه نیز عملی قبیح و قابل نکوهش و بازخواست در اسلام است.
امروز باید تمام مدیران و مسئولانی که چنین اموالی از بیت المال را به ثمن بخس خریده اند و با رابطه و رانت از تخفیف و تقسیط استفاده کرده اند به پای میز محاکمه کشاند و آن اموال را از حلقوم آنان بیرون کشید. مسئولینی که روزی آه  در بساط نداشتند چگونه امروز زندگی اشرافی دارند و این زندگی با کدام آرمان انقلاب و رهنمودهای امام ره  و مقام معظم رهبری همخوانی دارد . وقتی داریی های طاغوتیان مصادره شد کسی فکر نمی کرد اکثر آن اموال در تملک کسانی در آید که مدعی انقلابی گری و دفاع از محرومان بودند . این موضوع باید به صورت یک مطالبه عمومی پیگیری شود.

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۶/۰۷/۱۹