ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

اسلايدر

ساعت فلش مذهبي قرآن آنلاين

تقویم

فالطالع بينيفال روزانه
فالطالع بينيفال روزانه

حديث تصادفي

$
ایثارگران ونک

کربلا از زمان و مکان بیرون است و اگر تو می‌خواهی که به کربلا برسی باید از خود و بستگی‌هایش، از سنگینی‌ها و ماندن‌ها گذر کنی. حب حسبن علیه السلام، در دلی که خودپرست است، بیدار نمی‌شود.
سلام بر آنانی که بر خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم؛از نفس افتادندتاما از نفس نیفتیم؛ رفتند تا مابمانیم؛ شیرمردان ولایتمداری که ثابت کردند که اهل کوفه نبودندونیستند ونگذاشتند رهبرومقتدایشان در عین تنهائی ؛تنها بماند واکنون باز ماندگان آن قافله سراپا عشق با هزاران زخم گوش بفرمان ولی ومقتدایشان ؛ جان برکف آماده اند تا طومار نامردمان ونااهلان زمان را برهم بپیچند.اللهم عجل لولیک الفرج.
پيوندها

ابزار آپلود

آخرين نظرات


مصوبات اخیر مجلس در مورد صورت سانحه رزمندگان
 قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی در ۹۵/۱۲/۱۴ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در تاریخ ۹۶/۱/۲۱ پس از استنکاف رئیس‌جمهور از ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی، رئیس مجلس شورای اسلامی دستور انتشار آن را به روزنامه رسمی کشور صادر کرد.
برابر ماده2 قانون مدنی قوانین 15روز پس از انتشار در سراسر کشور لازم‌الاجراست. بنابر این قانون برنامه ششم توسعه اکنون به‌عنوان قانون برای دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست.
برابر بند الف ماده87 قانون برنامه ششم، دولت مکلف است در اجرای ماده61 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2)، مصوب 13/12/4 به‌نحوی برنامه‌ریزی کند که تا 2سال اول اجرای قانون برنامه کلیه مشمولان ماده مذکور تعیین تکلیف شوند. یگان‌های اعزام‌کننده نهادهای متولی موظفند گواهی مورد نیاز افراد مشمول این ماده و صورت سانحه را به کمیسیون احراز بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه کنند.
برابر تبصره این ماده، بنیاد شهید موظف است رزمندگان 8سال دفاع‌مقدس که صورت سانحه بالینی همزمان مجروحیت را ندارند اما مجروحیت آنها توسط کمیسیون پزشکی نهاد اعزام‌کننده (نیروهای مسلح) احراز می‌شود را به‌عنوان جانباز تلقی کند و حداقل 5درصد جانبازی به آنها تعلق خواهد گرفت. اجرای این تبصره مانع از احراز جانبازی بیش از درصد مذکور توسط بنیاد شهید نیست.
در بند الف ماده86 قانون برنامه ششم به ماده 61 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت شماره 2 اشاره شده است. در این ماده آمده است: افراد و رزمندگانی که در دوران دفاع‌مقدس و حوادث زمان انقلاب اسلامی دچار آسیب جسمی، روحی و روانی شده‌اند ولی صورت سانحه و مدارک بالینی همزمان ندارند، با معرفی یگان‌های اعزام‌کننده و نهادهای متولی توسط کمیسیون احراز بنیاد شهید و امور ایثارگران و با نظر کمیسیون پزشکی، جانبازی آنها مورد تأیید قرار می‌گیرد و متناسب با میزان جانبازی، تحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرند.
در سال‌های اخیر به دفعات مجلس برای تعیین وضعیت رزمندگانی که در دوران دفاع‌مقدس دچار عوارض جسمی و روحی شده‌اند، قوانینی به تصویب رسانده ولی این قوانین در مسیر اجرا با مشکلات فراوانی مواجه شده و کار به سرانجام نهایی نرسیده است. اما مصوبه اخیر مجلس فراتر از مصوبات قبلی پیشرفت محسوس و مثبتی داشته است و نتیجه نهایی کار فقط برعهده کمیسیون پزشکی بنیاد گذاشته نشده بلکه با تفویض اختیار به کمیسیون‌های پزشکی نیروهای مسلح مسیر هموارتری برای احراز و تعیین درصد رزمندگان فاقد صورت سانحه و مدارک بالینی پیش‌بینی شده است.
از نکات مثبت این مصوبه تعیین حداقل درصد برای رزمندگانی است که کمیسیون‌های پزشکی نیروهای مسلح آنان را احراز می‌کنند و بنیاد شهید بدون هیچ عذری موظف است 5درصد آنان را بپذیرد و برای بررسی و احراز درصد بیشتر آنان درصورت وجود عوارض مانعی ایجاد نکند.
براساس بند پ ماده87 قانون برنامه ششم توسعه رزمندگان دارای تابعیت غیرایرانی که در طول 8سال دفاع‌مقدس یا بعد از آن در راستای مأموریت محوله انجام وظیفه کرده‌اند، بنا به تشخیص ستاد کل نیروهای مسلح تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح قرار می‌گیرند.
اعطای تابعیت و اقامت براساس ضوابط، در چهارچوب قانون خواهد بود که حداکثر ظرف مدت 3‌ماه از لازم‌الاجراشدن قانون توسط ستاد کل نیروهای مسلح با همکاری وزارتخانه‌های امور خارجه و کشور تهیه شده و به تصویب شورای‌عالی امنیت ملی با رعایت اصل 176 قانون اساسی می‌رسد. با عنایت به اینکه این قانون در تاریخ 96/1/21 در روزنامه رسمی به چاپ رسیده و 15روز پس از انتشار لازم‌الاجراست لذا از تاریخ 96/2/5 به‌مدت 3‌ماه ضوابط قانونی درخصوص تابعیت و اقامت این افراد حسب قانون باید تهیه شود.
براساس بند ث ماده 87قانون برنامه ششم توسعه، دستگاه‌های موضوع ماده2 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و ماده5 قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز نیستند رزمندگان شاغل را به‌عنوان نیروی مازاد (عدم‌نیاز) معرفی کنند. موارد محکومیت در هیأت تخلفات اداری از این امر مستثناست.
در این بند ذکر ایثارگران به‌صورت عام و مطلق شامل رزمندگان بوده و عدم‌تعیین وضعیت استخدامی در این مصوبه دال بر آن است که رزمندگان با هر نوع وضعیت خدمتی مشمول برخورداری از این حمایت قانونی خواهند بود.

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۶/۰۸/۱۲

نظرات (۱)

2fbGvP https://www.genericpharmacydrug.com