ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

اسلايدر

ساعت فلش مذهبي قرآن آنلاين

تقویم

فالطالع بينيفال روزانه
فالطالع بينيفال روزانه

حديث تصادفي

$
ایثارگران ونک

کربلا از زمان و مکان بیرون است و اگر تو می‌خواهی که به کربلا برسی باید از خود و بستگی‌هایش، از سنگینی‌ها و ماندن‌ها گذر کنی. حب حسبن علیه السلام، در دلی که خودپرست است، بیدار نمی‌شود.
سلام بر آنانی که بر خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم؛از نفس افتادندتاما از نفس نیفتیم؛ رفتند تا مابمانیم؛ شیرمردان ولایتمداری که ثابت کردند که اهل کوفه نبودندونیستند ونگذاشتند رهبرومقتدایشان در عین تنهائی ؛تنها بماند واکنون باز ماندگان آن قافله سراپا عشق با هزاران زخم گوش بفرمان ولی ومقتدایشان ؛ جان برکف آماده اند تا طومار نامردمان ونااهلان زمان را برهم بپیچند.اللهم عجل لولیک الفرج.
پيوندها

ابزار آپلود

آخرين نظرات
يكشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۲ ق.ظ

الفبای زندگی بسیجی

الفبای زندگی بسیجی 

الفبای زندگی بسیجی : انتخاب سبک زندگی درست در جامعه نیازمند الگو و نمونه است. در کشور ما و خصوصا طی سه دهه گذشته، مهم‌ترین و ملموس‌ترین الگوی زندگی که می‌تواند راهگشا باشد، سبک زندگی براساس توصیه‌های دینی و اخلاق است. این نوع زندگی در نحوه زندگی بسیجیان نمود زیادی دارد، زندگی که براساس شجاعت، مسئولیت‌پذیری، ایمان، اخلاق و ساده‌زیستی تعریف می‌شود.

بر همین اساس‌می‌توان‌ گفت‌ فرهنگ و تفکر بسیجی‌ از شکل‌گیری نخستین هسته‌های انقلاب اسلامی در کشورمان پا گرفت‌. اگر کمی زاویه نگاهمان را گسترده‌تر کنیم،‌ متوجه خواهیم شد بسیجی، ‌سبک زندگی و نگاه و ارزش‌هایش از همان صدر اسلام دربن مایه وجودی صدیق‌ترین یاران پیامبر خودنمایی می‌کرد و همین نگاه و جهان‌بینی خاص بود که موجب می‌شد مسلمانان، میدان‌های سخت و آزمون‌های طاقت‌فرسا را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارند و به سمت و سوی موفقیت حرکت کنند. شکست‌های مسلمانان در تاریخ اسلام همگی در شرایطی رخ داد که افراد از فرهنگ و سبک زندگی مبتنی بر فداکاری، ‌ایثار و گذشت فاصله گرفتند و در برابر آن به طمع‌ورزی،‌ خیانت و دروغ دچار شدند.

شجاعت، ایثار، از خود گذشتگی، مومن بودن، قناعت و ساده زیستی مهم‌ترین خصوصیت زندگی بسیجیان است و همین خصلت‌ها سبب شده ‌ در تمام سال‌های پس از انقلاب، کشور ما در برابر همه تهدیدهای داخلی و خارجی مقاوم و سر‌افراز باشد.

مردم کشورمان اما با تاسی به آموزه‌های ناب اسلام محمدی و به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی توانستند انقلابی بزرگ را به ثمر برسانند، به گونه‌ای که هنوز هم تحلیلگران داخلی و خارجی از توضیح این پدیده قرن درمانده‌اند. این رخداد تنها و تنها ثمره یک تفکر بزرگ و یک اندیشه پویا و یک فرهنگ بسیجی بود.

امام خمینی(ره)‌برای ماندگار کردن این تفکر و جهان‌بینی، پنجم آذر‌ ۱۳۵۸ فرمان تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی و سازمان بسیج مستضعفین را صادر کرد تا با سازماندهی این ساختار فرهنگ ایثار،‌ گذشت و قناعت به شکلی نظام‌مند به نسل‌های بعدی انقلاب انتقال یابد.

پذیرفتن فرهنگ فاطمی و علوی، جزو اصول اصلی بسیجی شدن و بسیجی بودن است. در ذیل چنین فرهنگی است که ما شاهد پرچمداری و پیشتازی بسیجیان در تمام صحنه‌های مورد نیاز خواهیم بود و توجه به اصول مبارزه با جهل و تعمیق معنویت و افزودن بصیرت در همه عرصه‌های اجتماعی را به‌عنوان اهداف فرهنگ و سبک زندگی بسیجی پیگیری می‌کنیم.

محصول این ساختار سازمان یافته از مشارکت مردمی در حماسه‌آفرینی‌های هشت سال دفاع مقدس به زیباترین شکل ممکن خودنمایی کرد. بعد از دوران دفاع مقدس نیز ارتش ده‌ها میلیونی بسیج با همان تفکر و ارزش‌ها به عرصه سازندگی و میدان فرهنگ و اقتصاد آمد تا همچون همیشه بی‌ادعا هر کجا خلأیی حس می‌شد و کاری زمین مانده بود‌ نقش آفرینی کند، اما راز ماندگاری و موفقیت‌های بسیج در عرصه‌های گوناگون چیست؟ چرا این ساختار توانسته ارزش‌های انقلابی و دستاوردهای خود‌ را درست مانند روزهای نخست انقلاب حفظ کند. این سوالی است که برای پاسخگویی به آن باید سراغ ویژگی‌های حاکم بر فرهنگ بسیجی رفت.

شهادت، شجاعت، بصیرت و ساده‌زیستی از ویژگی‌های سبک زندگی و تفکر بسیجی است که با تاسی به الگوهایی نظیر ائمه معصومین(ع) شکل گرفته است و عمل به این ویژگی‌ها، رمز ماندگاری و جاودانگی فرهنگ بسیجی است چراکه تاسی به سیره این بزرگواران در تمام آیین‌ها و ادیان پذیرفته شده است و هرگز نسبت به این نگاه و سبک زندگی مبتنی بر ایثار، ‌گذشت‌، شجاعت و ساده‌زیستی و دیگر صفات فضیله انسانی، بی‌ذائقگی به وجود نمی‌آید.

در سبک زندگی بسیجی، بسیجیان نه‌تنها هر‌کجا به آنان نیاز است حضور می‌یابند، بلکه این حضور متفاوت است و به گونه‌ای عمل می‌کنند که از هر نقطه‌ای به این تربیت و رفتار نگاه شود، می‌توان حرکت، ‌رشد و پویایی و حمیت را ملاحظه و به این حضور افتخار کرد. به بیان دیگر در سبک زندگی بسیجی باید عملکرد افراد به شکلی باشد که نمادی از اسلام و مسلمانی راستین را به نمایش بگذارد.

شبی که امیرالمومنین همه خطرها را به جان خرید و به‌جای پیامبر در بستر او خوابید تا نقشه دشمنان به سرانجام نرسد، در واقع اولین بسیجی و اولین پایگاه بسیج به ترتیب امام علی(ع) و خانه پیامبر(ص) به جهان معرفی شد.

 

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۶/۰۹/۰۵

نظرات (۶)

۱۹ خرداد ۹۷ ، ۰۳:۳۹ towel rail element with thermostat
Yay gokgle is my world beater helped me too find this outstanding internet
site!
Hey! I jսst wanted to ask if you ever hɑve any trouble with hackers?
My lаst blog (wordpгess) was hacked and
I ended up losing several weeks of hard work due to no data backup.
Do you have any solutions to protect against һackeгs?
eⲭϲellent issues аⅼtogether, you simply received a
new гeader. What would you suggest in regards to your
publish that you just made a few days аgo? Any sure?
I got this website from my pal who informed me about this website and at
the moment this time I am browsing this website and reading very informative posts here.
Wow, wonderful blog layout! How long have you
been blogging for? you make blogging look easy.
The overall look of your site is excellent, let alone the
content!
Hi Lani – just wanted to say thank you for your positive comments! My little men are working overtime for Christmas but I might give them a few days off in the new year! Glad you like the iconic pieces – the converse boot was actually a self portrait – which then inspired other picars.Cleee Fisher