ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

اسلايدر

ساعت فلش مذهبي قرآن آنلاين

تقویم

فالطالع بينيفال روزانه
فالطالع بينيفال روزانه

حديث تصادفي

$
ایثارگران ونک

کربلا از زمان و مکان بیرون است و اگر تو می‌خواهی که به کربلا برسی باید از خود و بستگی‌هایش، از سنگینی‌ها و ماندن‌ها گذر کنی. حب حسبن علیه السلام، در دلی که خودپرست است، بیدار نمی‌شود.
سلام بر آنانی که بر خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم؛از نفس افتادندتاما از نفس نیفتیم؛ رفتند تا مابمانیم؛ شیرمردان ولایتمداری که ثابت کردند که اهل کوفه نبودندونیستند ونگذاشتند رهبرومقتدایشان در عین تنهائی ؛تنها بماند واکنون باز ماندگان آن قافله سراپا عشق با هزاران زخم گوش بفرمان ولی ومقتدایشان ؛ جان برکف آماده اند تا طومار نامردمان ونااهلان زمان را برهم بپیچند.اللهم عجل لولیک الفرج.
پيوندها

ابزار آپلود

آخرين نظرات
سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۳۵ ب.ظ

طرح 42 ماده ای ایثارگران مجلس برای برنامه ششم


طرح 42 ماده ای ایثارگران مجلس برای برنامه ششم

... جزئیات طرح 42 ماده ای نمایندگان ایثارگرمجلس شورای اسلامی با عنوان فصل ایثارگران در برنامه پنجساله ششم توسعه کشور
دراین طرح مجموعه پیشنهاداتی دریک جزوه 18صفحه ای برای گنجاندن درلایحه برنامه ششم توسعه کشورتنظیم و به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.
دراین مجموعه که تحت عنوان "فصل ایثارگران" در برنامه پنجساله ششم توسه کشوربه صورت الحاقیه پیشنهاد شده 42 ماده ازموضوعات و مطالبات مختلف مورد نیاز جانبازان و ایثارگران لحاظ شده است.
همچنین دراین طرح پیشنهادی، موضوع درمان، مسکن، اشتغال و... در قالب 42 ماده در 18 صفحه جمع بندی و برای طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.
جزئیات این طرح به شرح زیر است:
1- کلیه دستگاه های اجرایی موظفند نسبت به اجرای صحیح سیاست های کلی ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران ابلاغی مقام معظم رهبری اهتمام نمایند.
2- وزارت آموزش و پرورش مکلف است به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نسبت به معرفی الگوها و قهرمانان ملی ایثار وشهادت در متون درسی کلیه پایه های تحصیلی اقدام نموده و در جهت تعمیق ایمان و ترویج باورها، در صیانت از فرهنگ دینی و انقلابی نسبت به فعالیت های پژوهشی، مسابقات فرهنگی - هنری یادواره های شهدا و راهیان نور اقدام نماید.
3- صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است 10درصد از تولیدات هنری نمایشی خود را با موضوعات ترویج فرهنگ ایثار وشهادت اختصاص دهد و نسبت به ایجاد یک شبکه تخصصی رادیو و تلویزیونی به این موضوع اقدام نماید.
4- دولت موظف است به منظور بهره گیری از دستاوردهای دوران دفاع مقدس و انتقال و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت به نسل های آینده نسبت به ساماندهی گلزار شهدای سراسر کشور و یادمان شهدای گمنام و دفاع مقدس و مرمت و نگهداری آنان اقدام نماید. وزارتخانه های نیرو، نفت، راه و شهرسازی و کشور موظفند کلیه هزینه های خدماتی مربوط به آب رسانی، برق رسانی، گازرسانی و جاده مواصلاتی را تامین نمایند.
5- کلیه دستگاه های اجرائی موضوع ماده5 قانون خدمات کشوری موظفند 20درصد از اعتبارات فرهنگی خود را بر اساس موافقت نامه مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در چهار چوب سیاست های مصوب ابلاغی شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار وشهادت صرف توسعه و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت نماید.
6- بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس موظف است با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری ها و سایر دستگاه های فرهنگی کشور تا پایان برنامه ششم نسبت به توسعه و تکمیل مراکز اسناد و مدارک دفاع مقدس و تدوین دائره المعارف دفاع مقدس و تدوین تاریخ دفاع مقدس اقدام نماید.
7- وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح به منظور ترویج ارزش های دفاع مقدس به نسل های بعدی، رشته های مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در مقاطع مختلف دانشگاه هی ایجاد نموده و تعدادی از واحد های درسی، پژوهشی و پایان نامه ها و پروژه های علمی تحقیقاتی خود را به موضوع فرهنگ ایثار وشهادت و مقاومت اختصاص دهند.
8- دولت موظف است اقدامات لازم برای اجرای صحیح و به موقع قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را در طول برنامه به عمل آورد.
9- دولت موظف است کلیه مطالبات معوق خانواده های معظم شهدا اعم از پاداش پایان خدمت و وجوه مربوط به ذخیره مرخصی استفاده نشده آنان را به طور کامل در 2 سال اول برنامه تامین و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت نماید.
تبصره: مطالبات مذکور در این ماده در خصوص جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال حسب مورد توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاه مربوطه طی برنماه پرداخت گردد.
10- دولت مکلف است در اجرای ماده 61 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از قدرت مالی دولت 2 مصوب 93/12/4 به نحوی برنامه ریزی نماید که تا پایان برنامه کلیه مشمولین ماده مذکور تعیین تکلیف گردند.
11- دولت مکلف است به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال و معسر و فاقد درآمد بنا به تشخیص بنیاد شهید و امور ایثارگران که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی باشند، افراد  تحت تکلف جانبازان و آزادگان متوفی و فرزندان ذکور شهدا که فاقد درآمد هستند تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند ماهیانه معادل حداقل حقوق کارکنان دولت و به فرزندان معلول، محجور تحت تکلف والدین شهدا و نامادری شهید که پس از فوت والدین شهید فاقد هرگونه درآمد هستند ماهیانه معادل 75% حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت نماید.


12- دولت مکلف است به منظور حمایت و تجلیل از رشادت های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس که حداقل سابقه حضور در جبهه داوطلبانه  6 ماه در جبهه را دارند و نیز خانواده های آنان تس

هیلات رفاهی، معیشتی، بهداشتی، درمانی فرهنگی به شرح زیر ارائه نماید.
الف: پرداخت 50درصد هزینه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، دوره های شبانه دانشگاه های دولتی، دانشگاه پیام نور جهت رزمندگانی که حداقل 6 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه دارند.
ب: بهره مندی رایگان از خدمات فرهنگی و شهری، اتوبوس شهری و مترو.
ج: معافیت از پرداخت 50درصد هزینه بلیط هواپیما از طریق هر یک از شرکت های دولتی و خصوصی هواپیمایی، ریلی و دریایی برای رزمندگانی که حداقل 6 ماه سابقه جبهه دارند.
د: ارائه تحصیل فرزندان رزمندگان در مدارس شاهد، ایثارگر و کمک به ارتقاء سطح بنیه علمی آنان.
ه: پرداخت مستمری به جانبازان و نیز رزمندگان فاقد شغل و درآمد، سابقه حداقل 6 ماه حضور در جبهه توسط سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح.
و: اعطاء سهمیه عمره مفرده به رزمندگان با سابقه حداقل 6 ماه حضور در جبهه.
13- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است در طول برنامه، سالیانه نسبت به ارائه تسهیلات مسکن با سود 4درصد به تعداد 70هزار نفر به رزمندگان دارای حداقل 6 ماه سابقه جبهه که فاقد مسکن ملکی می باشند از طریق بانک های عامل اقدام نماید. مابه التفاوت سود مذکور تا سقف نرخ مصوب نظام بانکی توسط دولت تامین و به بانک های عامل پرداخت می شود.
14- متن زیر جایگزین ماده 22 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شود:
الف- بنیاد مکلف است حسب مورد به همسر و والدین شاهد، جانبازان، آزادگان و فرزندان شهید که بنا به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد دارای بیماری خاص صعب العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی باشند حق مراقبت به میزانی که نیاز به مراقبت دارند پرداخت کند. بنیاد می تواند این امر را از طریق انعقاد قرارداد با شرکت های بیمه انجام دهد.
ب- حدود خدمات بهداشتی و درمانی قابل ارائه به جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان و خانواده شاهد مشتمل بر فرزندان شهید و خانواده تحت تکفل آنان، پدر، مادر و همسران شهید مطابق آئین نامه ای است که با پیشنهاد مشترک بنیاد، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب هیئت وزیران می رسد.
ج- تامین 100درصد هزینه های خدمات بهداشتی و درمانی مذکرو در بند ب برای شاغلین در دستگاه های مذکور در ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و غیر شاغلین، بازنشستگان و مشمولان قانون کار و تامین اجتماعی به استثناء ایثارگران مشمول قوانین نیروهای مسلح، در چارچوب آیین نامه اجرایی ماده مذکور بر عهده بنیاد است. دولت موظف است اعتبارات آن را همه ساله در قوانین بودجه سنواتی منظور نماید.
تبصره 1: پرداخت هزینه های خدمات بهداشتی، درمانی مشمولین این ماده که در شمول قوانین بیمه همگانی و تکمیلی قرار نمی گیرند در چهارچوب آیین نامه اجرایی این ماده بر عهده بنیاد است.
تبصره 2: آیین نامه اجرایی این ماده با پیشنهاد مشترک بنیاد، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب هیئت وزیران می رسد.
15- وزارت راه و شهرسازی موظف است مسکن جانبازان 25درصد و بالاتر، آزادگان، والدین، همسران و فرزندان شهدا و مفقودالاثرها، فرزندان جانبازان 70درصد و بالاتر را که زمین یا مسکن دولتی به آنها واگذار نشده باشد برای یک بار با واگذاری زمین به قیمت منطقه ای یا مسکن به قیمت تمام شده با احتساب قیمت منطقه ای زمین آن، اقدام نماید.
تبصره 1: همسران جانبازان فوق الذکر و آزادگان متوفی مشمول این ماده که از خدمات مذکور در این ماده برخوردار نشده اند به شرطی که مسئولیت حضانت فرزندان آنان را برعهده داشته باشند و همچنین قیم قانونی فرزندان افراد مذکور در ماده مشمول استفاده از حکم این ماده به نام برای فرزندان متوفی می باشند.
تبصره 2: دولت موظف است در جهت تامین مسکن مشمولین این ماده که زمین یا مسکن دولتی به آنها واگذار نشده باشد علاوه بر واگذاری زمین جهت ساخت آن یا جهت خرید مسکن با معرفی بنیاد یک فقره وام از طریق بانک های عامل با نرخ سود 4درصد و بازپرداخت 20 ساله بدون الزام به رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن پرداخت نماید.
تبصره 3: وام های حمایتی غیر ایثارگری از قبیل وام های کارمندی، شرکتی، مسکن مهر، خودمالکی و نظائر آن مانع دریافت تسهیلات مذکور در این ماده نمی شود.
تبصره 4: افراد مشمول می توانند مشترکاً از تسهیلات بانکی متعلقه برای یک واحد مسکونی استفاده نمایند.

تبصره5: مشمولینی که املاک و منازل مسکونی آنان فاقد سند رسمی است می توانند با ارائه وثیقه یا تضمین معتبر یا قرارداد واگذاری توسط اداره کل راه و شهرسازی یا تعاونی های معتبر مانند تعاونی نیروهای مسلح، بدون ارائه سند ملکی یا ثبتی، تسهیلات مقرر را دریافت نمایند.
16- کلیه دستگاه های موضوع ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موظفند حداقل 25درصد از نیازهای استخدامی و یا هرگونه به کارگیری نیروی انسانی مورد نیاز خود اعم از رسمی، پیمانی،

قراردادی وعناوین مشابه و نیز شرکتی و همچنین هرنوع بکارگیری توسط شرکت های پیمانکار طرف قرارداد را به ترتیب اولویت الف: فرزند شهید، ب: جانباز، ج: آزاده، د: رزمنده با سابقه حداقل 6 ماه متوالی یا 9 ماه متناوب حضور داوطلبانه در جبهه، ه: همسر و نیز فرزندان جانباز 25درصد و بالاتر و فرزند شهید، و: آزادگان با سابقه 1 سال و بیشتر با احراز شرایط عمومی گزینش و بدون رعایت شرط سنی، معدل و گرایش تحصیلی اختصاص دهند. ونیز 5درصد بقیه را با اولویت سایر رزمندگان، همسر، فرزندان ایثارگران با حضور داوطلبانه حداقل 6 ماه متوالی یا 9 ماه متناوب در جبهه، فرزندان جانبازان زیر 25درصد، آزادگان کمتر از یک سال سابقه اسارت، خواهر و برادر شهید با احراز شرایط عمومی گزینش، و شرایط سنی از طریق آزمون استخدامی بکار گیرد.
تبصره1: آن دسته از مشمولین این ماده که در آزمون استخدامی موفق به کسب حدنصاب قبول شدگان عادی(غیرایثارگر) می شوند، مشمول سهمیه موضوع این ماده نبوده و خارج از سهمیه موضوع این ماده استخدام می گردند.
تبصره2: کلیه دستگاه های موضوع ماده2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موظفند حداقل یکی از فرزندان کارکنان شهید، جانباز 25درصد و بالاتر، آزاده و فرزند شهید خود را که بازنشسته شده یا می شوند و واجد شرایط عمومی و اختصاصی استخدام باشند علاوه بر سهمیه استخدامی موضوع این ماده، در همان دستگاه استخدام نمایند.
تبصره3: دستگاه های مشمول این ماده موظفند نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی مشمولان این ماده که قبل از تصویب این قانون بخ صورت پیمانی، قراردادی، روزمزد و شرکتی و عناوین مشابه در آن دستگاه مشغول به کار شده اند، حسب درخواست آنان و ظرف حداکثر یکسال پس از لازم الاجرا شدن این قانون و پس از احراز شرایط عمومی گزینش به رسمی قطعی ثابت و یا عناوین مشابه تبدیل وضعیت نمایند.
تبصره4: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است همه ساله 10درصد منابع قرض الحسنه تمامی بانک ها و موسسات پولی و اعتباری را جهت اشتغال ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اختصاص دهد.
17- فرزندان شهدا از کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخص جانباز 50درصد و بالاتر به استثنا تسهیلات خودرو، خق پرستاری، کاهش ساعات کاری و حالت اشتغال رخوردارند. امتیازات ناشی از این بند شامل وابستگان فرزند اناث شهید نمی شود.
18- دولت مکلف است به منظور حفظ کرامت و منزلت ایثارگران، فرزندان ذکور شهدا، و رزمندگان که فاقد شغل و درآمد هستند نسبت به تامین کمک معیشت انان به میزان حداقل حقوق کارکنان دولت و نیز پوشش بیمه ای آنان اقدام نماید.
19- آزادگانی که قبل از تصویب این قانون به دلیل استفاده از 2 برابر شدن سابقه اسارت زودتر از خدمت 30 سال بازنشسته شده اند می توانند برای یک بار با رعایت شرط سنی کمتر از 65 سال با بازگشت به کار زمان بازنشستگی خود، 30 سال خدمت خود را تکمیل کنند و سپس با لحاظ عین سوابق اسارت و با رعایت شرایط عمومی به بازنشستگی نائل آیند.
تبصره 1: جانبازانی که قبل از تصویب این قانون به صورت پیش از موعد بازنشسته شده اند و یا رعایت شرط سنی کمتر از 65 سال نیز می توانند به خدمت اعاده و با تکمیل خدمت 30 ساله خود و با رعایت شرایط عمومی به بازنشستگی نائل آیند.
تبصره 2: در صورت دریافت پاداش پایان خدمت و بازنشستگی اول، پاداش مذکور مجدداً به این افراد تعلق نمی گیرد.
20- فرزندان و نوادگان تحت تکفل شهید که ناقص العضو بوده و قادر به انجام کار نباشند، مادام العمر تحت تکفل شهید بوده و از حقوق حالت اشتغال شهید برخوردار می باشد.
21- از تاریخ تصویب این قانون جانبازان، آزادگان، همسران و فرزندان شهدا شاغل در دستگاه های موضوع ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در صورت تنزل پست سازمانی و یا گروه شغلی شروط به عدم محکومیت انها بر اساس آراء مراجع قضایی اداری و یا هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری، از کلیه حقوق و مزایای پست سازمانی قبلی برخوردار می باشند.

22- ایثارگران شاغل در دستگاه های موضوع ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که دارای مدرک کارشناسی (لیسانس) و بالاتر باشند می توانند تا 35 سال خدمت و حداکثر 65 سال سن خدمت نمایند. پاداش پایان خدمت و مستمری بازنشستگی آنان متناسب با سنوات خدمتی آنها تعیین می شود.
23- حکم مندرج در بند الف و تبصره 2 بند ب ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص ایثارگران و فرزندان شاهد شاغل در دستگاه های مشمول ماده 2 قانون مذکور، لازم الاجرا است
24- ایثارگران وفرزندان شهدا مشمول قوانین، مقررات و ظوابط استخدامی خاص مربوط به خود بوده و کلیه دستگاه های مشمول ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران کلف به انجام آن هستند.
25-دولت موظف است از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به پرداخت کمک معیشت به افراد تحت تکفل والدین متوفای شهدا که فاقد شغل و درآمد
هستند
، ماهیانه به میزان 70درصد حقوق کارکنان دولت اقدام نماید.
26- وزارت خانه های علوم، و تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و کلیه دانشگاه های دولتی و غیردولتی و دستگاه های اجرایی موضوع ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موظفند 25درصد از سهمیه ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، بورسیه های تحصیلی داخل و خارج از کشور، فرصت های مطالعاتی و دوره های دکترای تخصصی را به همسر و فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان اختصاص دهند.
تبصره: کسب حداقل هفتاد درصد 70درصد حدنصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شدگان برای کلیه رشته ها و مقاطع تحصیلی از جمله رشته های پزشکی برای دارندگان سهمیه الزامی است.
27- از تاریخ تصویب این قانون، دولت موظف است نسبت به پیش بینی اعتبارات موردنیاز و پرداخت تا 100درصد هزینه شهریه کلیه دانشجویان شاهد(همسر و فرزندان شهدا)، جانبازان 25درصد و بالاتر و همسران و فزندان آنها و آزادگان و همسران و فرزندان آنان که در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، غیر دولتی، پیام نور،شبانه دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و هر موسسه و دانشگاه آموزش عالی شهریه بگیر مورد تایید وزارتین علوم و تحقیقات و فناوری و بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی مشاغل به تحصیل می باشند در بودجه سنواتی بنیاد اقدام نماید.
تبصره 1: کلیه ایثارگران و فرزندان و همسران شهدای اتباع خارجی تحت پوشش بنیاد مشمول این حکم می باشند.
آیین نامه اجرایی این ماده شامل تعیین مقاطع تحصیلی، شرایط سنی، درصد پرداخت هزینه شهریه، با پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همکاری وزارت خانه های علوم، و تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه تهیه و به تصویب هیئت وزیران می رسد.
تبصره 2: هزینه دانشگاه های پردیس بین الملل داخل و خارج دانشگاه های دولتی یا غیر دولتی حداکثر در سقف شهریه های دانشگاه آزاد اسلامی داخل کشور پرداخت شود.
28- در تبصره 1 ماده 67 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بعد از عبارت « آزادگان و خانواده آنان» عبارت و جانبازان زیر 25درصد اضافه می شود.
29- کلیه دانشگاه ها و کلیه مراکز موسسات آموزشی و پژوهشی و وزارتین علوم و تحقیقات و فن آوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مکلفند حداقل 20درصد اعضا هیئت علمی مورد نیاز خود را از بین جامعه ایثارگران شامل رزمندگان با بیش از 6 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان بالای 25درصد ، آزادگان با بیش از 3 سال اسارت و فرزندان آنان، همسران و فرزندان جانبازان بالای 25درصد همسران و فرزندان شهدا، که دارای مدرک علمی مورد تایید وزارتخانه های « علوم و تحقیقات و فناوری» و « بهداشت و درمان و آموزش پزشکی» می باشند، حسب موارد از طریق استخدام و یا موافقت با انتقال کارکنان دیگر دستگاه ها یا تبدیل وضعیت کارکنان غیر هیئت علمی تامین و از ابتدا آنان را به صورت هیئت علمی رسمی قطعی با احتساب سوابق آموزشی پژوهشی و اجرائی مرتبط و تاثیر آن در پایه و مرتبه علمی بدون الزام به رعایت شرایط سنی و آزمون و مصاحبه استخدام کنند. این افراد مشمول ماده 9 این قانون (35 سال خدمت و حداکثر65 سال سن) می باشند.
مسئولیت اجرای احکام این ماده به طور مستقیم بر عهده وزیر یا رئیس دستگاه های مذکور است و مقامات یادشده مجاز به اتخاذ تصمیم در این ماده می باشند. احکام و امتیازات این بند شامل اعضا هیئت علمی فعلی دارای شرایط فوق نیز می شود.
30- درصورتیکه دریافتی ایثارگران و فرزندان شهدا مشمول صندوق تامین اجتماعی وصندوق بازنشستگی دیگری گردد در صورت پرداخت کسور سهم بیمه شده مربوط به حق بیمه صندوق تامین اجتماعی توسط این افراد و با تحقق شرایط بازنشستگی آنها در هر صندوق، بازنشستگی در هر صندوق به طور مستقل انجام می گیرد مستمری بازنشستگی از هر دو صندوق دریافت می کنند.

31- ایثارگران و فرزندان شهدا برای یکبار از پرداخت مابه التفاوت برای 15 سال سنوات بیمه ای ناشی از انتقال سوابق بیمه ای از یک صندوق بیمه و بازنشستگی به صندوق دیگر بیمه و بازنشستگی معافند. این مبلغ به عنوان مطالبه صندوق منتقل الیه از دولت منظور و توسط دولت پرداخت و تسویه می شود.
32- متن زیر به انتهای بند 1 الحاق و 2 تبصره به بند 3 ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی الحاق می شود.
« و در صورت انجام خدمت، 2 نفر از فرزندان وی معاف می شوند»
تبصره 1: فرزند شهید مشابه جانباز 50درصد محسوب می شود.
تبصره 2: در صورت تایید ستاد فرماندهی کل قوا بیست و چهار ماه آزادگی به دوازده ماه آزادگی، بیست و پنج درصد جانبازی به ده درصد جانبازی، سی ماه سابقه حضور در جبهه به دوازده ماه سابقه حضور در جبهه تغییر می یابد.
33- 100درصد حقوق، پاداش، فوق العاده شغل و سایر فوق العاده ها و پرداخت ها اعم از مستمر و غیر مستمر شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان شهدا از پرداخت مالیات معاف است.
34- دولت موظف است کس

ورات بازنشستگی سهم کارمندان آزاده، جانباز، اسیر، مفقودالاثر و فرزندان شهدا در بخش دولتی و غیر دولتی مشمول قانون کار و تامین اجتماعی را پرداخت نماید. تاخیر در پرداخت موجب عدم ارائه خدمات درمانی و بازنشستگی مشمولین این ماده نخواهد شد و جزء مطالبات صندوق از دولت منظور می گردد.
35- در انتهای بند ج ماده 1 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران،بعد از عبارت « نقصان های جسمی و روانی» عبارت « و دارای درصد جانبازی توسط کمیسیون پزشکی بنیاد شهید باشد» اضافه می شود.
36- در بند ه ماده 1 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بعد از عبارت « و در داخل یا خارج از کشور» عبارت « حداقل به مدت 6 ماه» اضافه می شود.
37- متن زیر به عنوان تبصره به ذیل بند ز ماده 1 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران الحاق میشود.
تبصره: فرزندان جانبازان 70درصد نیز مشمول این ماده می باشند.
38- ماده 18 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می شود:
بنیاد موظف است به منظور تعیین و تدوین و یا اصلاح معیارهای تشخیص درصد جانبازی به عنوان بنای ارائه خدمات به آنان و آزادگان، در مواردی که نیاز به رای کمیسیون باشد نسبت به تشکیل کمیسیون های پزشکی بر اساس استانداردهای بین الملل اقدام و جهت تعیین نحوه از کارافتادگی کلی، با درنظر گرفتن وضعیت سلامتی، اجتماعی، اقتصادی، شغلی و سابقه حضور در جبهه آنان و بر اساس آئین نامه ای که با پیشنهاد بنیاد و همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و به تصویب هیئت دولت می رسد اقدام نماید.
39-  ماده 24 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می شود:
دستگاه های موضوع ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موظفند با درخواست همسران شاهد، همسران جانبازان 50درصد و بالاتر، همسران جانبازان شیمایی و اعصاب و روان که حداقل 20درصد صرفا شیمیایی یا اعصاب و روان دارند و همسران آزادگان با حداقل 5 سال اسارت و بالاتر، مبنی بر بازنشستگی پیش از موعد بدون سنوات ارفاقی، بدون رعایت شرایط سنی و شروط به عدم امکان بازگشت مجدد به کار، موافقت نمایند.
تبصره: کلیه فرزندان شاهد شاغل در دستگاه های ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران با حداکثر 8 سال سنوات ارفاقی مشروط به عدم امکان بازگشت مجدد به کار و با دریافت حقوق و مزایای کامل بازنشسته می شوند.
40-  تبصره 2 ماده 58 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می شود:
شکایات مربوط به جانبازان، آزادگان و خانواده شاهد در رابطه با عدم اجرای مفاد این قانون و نیز قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی در کمیسیون ماده 26 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی قابل طرح است.
41- ماده 60 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می شود:
کلیه دستگاه های موضوع ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موظفند حسب درخواست جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70درصد و بالاتر که قبل از تصویب این قانون و قبل از رسیدن به شرایط عمومی بازنشستگی قطع همکاری نموده اند برای یک بار آنان را اعاده به خدمت نمایند.
تبصره های ذیل این ماده به قوت خود باقی است.
به کلیه رزمندگان در ازاء هر ماه حضور در جبهه یک درصد جانبازی و حداکثر تا 30درصد تعلق می گیرد. در مورد جانبازان این درصد قابل جمع با درصد جانبازی آنان نبوده و عدد بالاتر درصد جانبازی آنان می باشد.
42- متن زیر به عنوان تبصره بند 3 ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی الحاق می شود.


2 نفر از فرزندان ذکور آزادگان با 12 الی 24 ماه آزادگی، جانبازان با 10درصد الی 25درصد جانبازی، فرزندان شهدا و نیز رزمندگان با سابقه حضور 12 الی 30 ماه حضور در جبهه در حکم بند ب تبصره 11 بودجه سال 13  منظور میگردد.

نظرات (۱)

من درسال 93 به پیشنهاد خودم با26سال سابقه خدمت بازنشست پیش از موعد شدم و اکنون پشیمانم.چون هیچ حرفه ای و شغل دومی ندارم.از بیکاری زیاد خسته شدم برای اعاده به خدمت ازسال 95 مدارکم را از شهرستان تکمیل کردم و اَستان هم موافقت کرده الان پرونده تهران در سازمان بازنشستگی هست که نمیدونم چی میشه آیا  اعاده به خدمت میشوم یا نه. لطفا جواب بدهید. از لطف شما سپاسگزارم 
پاسخ:
سلام دلاور ؛ انشاء الله پیگیری  جدی داشته باشید با توجه به بخشنامه های موجودنتیجه خواهید گرفت