ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

اسلايدر

ساعت فلش مذهبي قرآن آنلاين

تقویم

فالطالع بينيفال روزانه
فالطالع بينيفال روزانه

حديث تصادفي

$
ایثارگران ونک

کربلا از زمان و مکان بیرون است و اگر تو می‌خواهی که به کربلا برسی باید از خود و بستگی‌هایش، از سنگینی‌ها و ماندن‌ها گذر کنی. حب حسبن علیه السلام، در دلی که خودپرست است، بیدار نمی‌شود.
سلام بر آنانی که بر خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم؛از نفس افتادندتاما از نفس نیفتیم؛ رفتند تا مابمانیم؛ شیرمردان ولایتمداری که ثابت کردند که اهل کوفه نبودندونیستند ونگذاشتند رهبرومقتدایشان در عین تنهائی ؛تنها بماند واکنون باز ماندگان آن قافله سراپا عشق با هزاران زخم گوش بفرمان ولی ومقتدایشان ؛ جان برکف آماده اند تا طومار نامردمان ونااهلان زمان را برهم بپیچند.اللهم عجل لولیک الفرج.
پيوندها

ابزار آپلود

آخرين نظرات
دوشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۷، ۰۲:۰۶ ق.ظ

همه چیز در مورد آرم و طراحی پرچم جمهوری اسلامی ایران

همه چیز در مورد آرم و طراحی پرچم جمهوری اسلامی ایران

♦️ماجرای طراحی آرم از جایی آغاز شد که پس از رفراندوم جمهوری اسلامی و به دستور امام تصمیم گرفته می‌شود نمادهای طاغوتی برچیده و نمادهای اسلامی جایگزین آن شود. در نخستین اقدام، تغییر نشان «شیر و خورشید» و پرچم ایران مطرح می‌شود؛ نشانی که سابقه‌اش به علائم پرچم‌های ایرانیان در دوره باستان برمی‌گشت و پس از ورود اسلام به ایران، به دلیل دوری از اتهام آتش‌پرستی وخورشیدپرستی، این نشانی از پرچم ایرانی پاک شده بود اما در زمان صفویان، شاه اسماعیل دستور داد تا نشان «شیر و خورشید» به طور رسمی به پرچم ایرانیان باز‌گردد. در زمان ناصرالدین شاه قاجار نیز شمشیری به دست این شیر داده شد.

♦️تا اینکه امام خمینی در ۱۰ اسفند سال ۵۷ خواستار تغییر نشان «شیر و خورشید» شد و اعلام کرد: «ما یک مملکت محمدی ایجاد می‌کنیم. بیرق ایران نباید بیرق شاهنشاهی باشد، آرم‌های ایران نباید آرم‌های شاهنشاهی باشد، باید آرم‌های اسلامی باشد. از همه وزارتخانه‌ها، از همه ادارات، باید این شیر و خورشید منحوس قطع بشود، علم اسلام باید باشد. آثار طاغوت باید برود. اینها آثار طاغوت است؛ این تاج، آثار طاغوت است؛ آثار اسلام باید باشد.» (صحیفه امام، ج ۶، ص ۲۷۵)

♦️پس از آن با فراخوان سراسری دولت موقت، طراحی نشان جدید آغاز و طرح‌های بسیاری به دفتر نخست‌وزیری ارسال می‌شود و در ابتدا، طرح دکتر ندیمی(طراح پرچم فعلی) مورد قبول واقع نمی‌شود. در مسابقه‌ای که برای طرح آرم جمهوری اسلامی برگزار شد، ابتدا آرم دیگری که در آن یک مشت گره‌کرده به همراه چند ستاره دیده می‌شد، به تصویب می‌رسد و در نهایت روی اسکناس‌های آن دوران چاپ می‌شود.

♦️ندیمی طرح آماده‌شده خود را به دفتر امام در قم ارسال می‌کند. وقتی امام طرح آرم را می‌بیندو تایید میکند، فوری دستور می‌دهد تا آرم‌های منتشرشده جمع‌آوری شوند.تا اینکه همان شب از او خواسته میشود تا روی طرح پرچم نیز کار کند.

♦️تا اینکه عاقبت پرچم کنونی جمهوری اسلامی در ۱۵ تیر ۱۳۵۹ از سوی شورای انقلاب تصویب شد.

♦️در اصل هجدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال ۱۳۵۸؛ در مورد پرچم رسمی کشور گفته شده‌است که پرچم رسمی کشور از سه رنگ سبز، سفید و سرخ تشکیل می‌شود و نشان جمهوری اسلامی (آرم مقدّس الله) در وسط آن قرار دارد.


♦️مصاحبه دکتر ندیمی در سال ۵۹ با روزنامه کیهان: «این طرح پنج بخش دارد که نشان‌دهنده پنج اصل دین است. اصل توحید را در حکم عمود، دو ساقه اصلی در میان خود دارد. علاوه بر کلمه الله که در ترکیب اصلی آن دیده می‌شود، لااله‌الاالله نیز در آن مستتر است. جزء قائم میانی در ترکیب با شکل تشدید ( ّ ) که در خط فارسی و عربی نشانه شدت است، شمشیر را تداعی می‌کند؛ این همان تعبیر کلمه «حدید» است. تقارن‌های این آرم هم نشانه تعادل و توازن است؛ این همان میزان است. بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی این آرم همان بیان کلمه الله است که قالب و محتوا را در خود جای داده است. خطوط هلالی‌های طرح که در یک دایره محاط است با تداعی نصف‌النهارهای کره، جهانی بودن دعوت اسلام را تجسم می‌بخشند. کلمه الله به صورت کروی طراحی شده تا نشان‌دهنده پیام جهانی آن باشد»

♦️او در توضیح طرحش ادامه می‌دهد: «این پرچم به امید دادن به دست حکومت امام زمان (عج) طراحی شد. رنگ‌های سبز و سفید و سرخ، علامت مخصوص جمهوری اسلامی و شعار الله اکبر همگی از ارکانی هستند که در قانون اساسی برای پرچم ایران در نظر گرفته شده‌اند و اینکه شعار الله اکبر؛ ۱۱ بار در رنگ سرخ و ۱۱ بار در رنگ سبز یعنی ۲۲ بار تکرار می‌شود اشاره‌ای است به بیست و دوم بهمن ۵۷ و کلمه قرمز الله منقوش بر پرچم جمهوری اسلامی بیانگر مبدأ و منتهای آفرینش است (الی الله المصیر) و هدف و غایت حکومت اسلامی را نشان می‌دهد.»
♦️طراح گمنام این آرم مقدّس در یک دیدار خصوصی می افزاید: «من که اصلا این‌کاره نبودم. این طرح را باید گرافیست‌های بزرگ می‌کشیدند. کار من نیست. این کاری خدایی است، به من ربطی ندارد. این است که دوست ندارم خودم را سنجاق کنم. افراد فانی را به مسائل باقی متصل نکنید.»

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۷/۰۱/۱۳