ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

اسلايدر

ساعت فلش مذهبي قرآن آنلاين

تقویم

فالطالع بينيفال روزانه
فالطالع بينيفال روزانه

حديث تصادفي

$
ایثارگران ونک

کربلا از زمان و مکان بیرون است و اگر تو می‌خواهی که به کربلا برسی باید از خود و بستگی‌هایش، از سنگینی‌ها و ماندن‌ها گذر کنی. حب حسبن علیه السلام، در دلی که خودپرست است، بیدار نمی‌شود.
سلام بر آنانی که بر خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم؛از نفس افتادندتاما از نفس نیفتیم؛ رفتند تا مابمانیم؛ شیرمردان ولایتمداری که ثابت کردند که اهل کوفه نبودندونیستند ونگذاشتند رهبرومقتدایشان در عین تنهائی ؛تنها بماند واکنون باز ماندگان آن قافله سراپا عشق با هزاران زخم گوش بفرمان ولی ومقتدایشان ؛ جان برکف آماده اند تا طومار نامردمان ونااهلان زمان را برهم بپیچند.اللهم عجل لولیک الفرج.
پيوندها

ابزار آپلود

آخرين نظرات

 طرح کمیسیون اموزش باعث کاهش ورود ایثارگران به دانشگاه های دولتی است 🔷

🔸سعید عندلیبی معاون حقوقی بنیاد شهید گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران مخالف اصلاح ماده ای از برنامه ششم توسعه درباره سهمیه خانواده ایثارگران و جانبازان در کنکور مبنی بر افزایش حد نصاب علمی ایثارگران است زیرا طرح اصلاحی کمیسیون اموزش باعث کاهش ورود ایثارگران به دانشگاه های دولتی است.

🔸وی در توضیح این طرح گفت: اگر چنانچه این طرح به تصویب برسد تعداد پذیرفته شدگان دانشگاه های دولتی از خانواده جانبازان و ایثارگران کاهش می یابد چرا که تا پیش از این اگر خانواده ایثارگران شرکت کننده در کنکور 70 درصد حدنصاب اخرین فرد پذیرفته شده را کسب می کردند می توانستند وارد دانشگاه شوند و اکنون با این تبصره باید حد نصاب 80 تا 85 درصد اخرین فرد قبول شده را کسب کنند که به این ترتیب عملا تعداد قبول شدگان دانشگاههای دولتی از خانواده ایثارگران کاهش خواهد یافت.

🔸طرح اصلاح ماده ۹۰ برنامه ششم توسعه کمیسیون آموزش به این شرح است « کسب حداقل ۸۰ درصد از حدنصاب آخرین فرد پذیرفته شده در هر کدرشته محل، برای تمامی رشته محل‌ها الزامی است. این میزان برای برخی از کدرشته‌ محل‌های علوم تجربی مشتمل بر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی و برخی رشته‌های علوم ریاضی مشتمل بر فنی مهندسی در آزمون سراسری و تمامی رشته محل‌های تحصیلات تکمیلی و آزمون دستیاری پزشکی ۸۵ درصد حد نصاب شرایط علمی است."

🔸معاون حقوقی بنیاد ضمن بیان تبصره افزود: تصویب این طرح چالش برانگیز است و ادامه داد: قبلا نیز در مواردی نظر مشورتی بنیاد شهید در مورد تصویب قوانین مربوط به ایثارگران نادیده گرفته شده که چالش ها و نگرانی هایی را در جامعه شاهد و ایثارگر ایجاد کرده بود که هنوز مورد بحث است.

🔸عندلیبی با اشاره به سخنان رئیس کمیسیون اموزش مجلس که گفته سهمیه و ظرفیت کنکور برای خانواده‌های جانباز و ایثارگر هیچ تغییری نکرده است تصریح کرد: با این حال افزایش حد نصاب از ۷۰ به ۸۰ و ۸۵ درصد چنانچه به تصویب مجلس برسد در حقیقت مانعی برای ورود این جامعه ایثارگر و جانباز به دانشگاه های دولتی محسوب می شود.

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۷/۰۲/۲۲