ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

اسلايدر

ساعت فلش مذهبي قرآن آنلاين

تقویم

فالطالع بينيفال روزانه
فالطالع بينيفال روزانه

حديث تصادفي

$
ایثارگران ونک

کربلا از زمان و مکان بیرون است و اگر تو می‌خواهی که به کربلا برسی باید از خود و بستگی‌هایش، از سنگینی‌ها و ماندن‌ها گذر کنی. حب حسبن علیه السلام، در دلی که خودپرست است، بیدار نمی‌شود.
سلام بر آنانی که بر خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم؛از نفس افتادندتاما از نفس نیفتیم؛ رفتند تا مابمانیم؛ شیرمردان ولایتمداری که ثابت کردند که اهل کوفه نبودندونیستند ونگذاشتند رهبرومقتدایشان در عین تنهائی ؛تنها بماند واکنون باز ماندگان آن قافله سراپا عشق با هزاران زخم گوش بفرمان ولی ومقتدایشان ؛ جان برکف آماده اند تا طومار نامردمان ونااهلان زمان را برهم بپیچند.اللهم عجل لولیک الفرج.
پيوندها

ابزار آپلود

آخرين نظرات
سه شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۰۹ ق.ظ

عوارض ناشی از حضور در جنگ و ادوات جنگی

عوارض ناشی از حضور در جنگ و ادوات جنگی

عوارض و بیماری های ناشی از مجروحیت و یا حضور در جبهه ها در رزمندگان و ایثارگران و جانبازان و آزادگان که در جبهه حضور داشته انددر ذیل برای آگاهی این عزیزان می آید:

1⃣ رزمندگان وکلیه عزیزان #جانباز و آزاده که در خط مقدم ویا جایی حضور داشته اند که صداهای مهیب انفجار ادوات جنگی یکسره درکنارشان به گوش می رسیده، این عزیزان بعد از چند سال صداهایی در گوش مانند وزوز و یا صدای زنگ و یا صدایی که ناهنجار می باشد را می شنوند ودچار کاهش شدید شنوایی در یک گوش و یا هردو می شوند که نیاز به سمعک پیدا می کنند!
متأسفانه این عارضه همه گیری که با مطالعه بر روی چندین رزمنده وجانباز به دست آمده واکثر این عزیزان نسبت به هر صدایی که بلند باشد به شدت تحریک پذیر می باشند. در ضمن به دلیل بلند کردن اجسام سنگین وقرار گرفتن طولانی ستون فقرات در شرایط نامتعارف اکثرا" دچار آسیب ستون فقرات شده اند و دچار دیسکوپاتی و یا رادیکلوپاتی گردنی 《دیسک کمر یا گردن》 می باشند و علائمی مثل درد در کمربا انتشار به یک پا ویا بی حسی انگشتان یک پا ویا درد در گردن با انتشار به یک دست ویا بی حسی انگشتان دست ویا خود دست که اکثرا" نیاز به عمل جراحی پیدا می کنند.
در ضمن به دلیل استرس های شدید و یا نامناسب بودن شرایط جبهه ها از نظر غذایی اکثرا" دچار مشکلات گوارشی زخم یا التهاب معده یا اثنی عشر می باشند ویا دچار سندرم روده تحریک پذیر می شوند. عارضه قلبی هم به دلیل استرس های مکرر در جبهه ها دراکثر این عزیزان دیده شده است. 《ptsd》 ناشی از حضور در جبهه ها که همان کابوس های شبانه وافسردگی و وسواس و گاها" حتی نمونه هایی از جنون 《اسکیزوفرنی》 در این عزیزان دیده شده!

عدم حضور در اجتماع واعتماد به نفس پایین ونوعی بدبینی وبی اعتمادی که البته متأسفانه درجانبازان بادرصد پایین ورزمنده ها این عوارض توسط بنیاد نادیده گرفته می شود و رزمنده ها وعزیزان بی درصد چه هزینه های کمر شکنی که بابت درمان این بیماری ها نمی پردازند. البته عوارض ناشی از مجروحیت ذکر شده در بیشتر جانبازان وعزیزان آزاده نیز وجود دارد که بدون پایش وافزایش درصد از طرف مسئولان بنیاد روزگار را به سختی می گذرانند!

2⃣ جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان به مرور دچار بیماری قلبی وگوارشی و در بسیاری از موارد مجروحان شیمیایی دچار نوروپاتی یا پلی نوروپاتی می شوند. نوروپاتی با نوعی بی حسی در اندام های تحتانی و گزگز و مور مور شدن و زود خسته شدن و در موارد شدیدتر دچار اختلالات حرکتی وتنفسی می شوند《نوروپاتی وپلی نوروپاتی در رزمنده ها و آزادگان وجانبازان دیگره دیده شده》  عوارض پوستی خارش وسوزش و تاول وعوارض چشمی سوزش وخارش وقرمزی وخشکی چشم وکاهش بینایی هم در اثر تماس با گازهای شیمیایی بسیار دیده می شود. بیشتر مرگ ومیر در جانبازان شیمیایی ناشی از بیماری قلبی و سرطان ریه وبیماری های ریوی می باشد. در جانبازان اعصاب و روان بیشتر مرگ ومیر در اثربیماری قلبی است. بررسی عوارض جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان مبحثی طولانی است که فعلا" به همین بسنده می شود.

3⃣ جانبازان قطع عضو یک پا به دلیل استفاده از عصا ویا پروتز به صورت ناخواسته وزنشان را بر روی پایی می اندازند که سالم است و به مرور زمان ممکن است دچار عدم تقارن وکج شدن بدن و آسیب ستون فقرات یا دیسکوپاتی کمری شوند. زخم و حساسیت ناحیه قطع شده وفانتوم پین و یا همان درد خیالی عضو قطع شده، از عوارض دیگر این عزیزن است. عزیزانی که قطع هردو دارند به دلیل استفاده از دست ها، آسیب ستون فقرات گردنی تهدیدشان می کند. لازم است از پزشک مربوطه ورزش های مربوطه را بپرسند تا عوارضشان یشتر نشود. ضمنا" بیماری های قلبی به دلیل کم تحرکی و و زخم وحساسیت ناحیه قطع شده از عوارض دیگر است. امیدوارم تا در آینده به یاری خداوند در مورد سایر مجروحیت ها هم مطالبی تقدیم عزیزان خواهد شد