ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

اسلايدر

ساعت فلش مذهبي قرآن آنلاين

تقویم

فالطالع بينيفال روزانه
فالطالع بينيفال روزانه

حديث تصادفي

$
ایثارگران ونک

کربلا از زمان و مکان بیرون است و اگر تو می‌خواهی که به کربلا برسی باید از خود و بستگی‌هایش، از سنگینی‌ها و ماندن‌ها گذر کنی. حب حسبن علیه السلام، در دلی که خودپرست است، بیدار نمی‌شود.
سلام بر آنانی که بر خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم؛از نفس افتادندتاما از نفس نیفتیم؛ رفتند تا مابمانیم؛ شیرمردان ولایتمداری که ثابت کردند که اهل کوفه نبودندونیستند ونگذاشتند رهبرومقتدایشان در عین تنهائی ؛تنها بماند واکنون باز ماندگان آن قافله سراپا عشق با هزاران زخم گوش بفرمان ولی ومقتدایشان ؛ جان برکف آماده اند تا طومار نامردمان ونااهلان زمان را برهم بپیچند.اللهم عجل لولیک الفرج.
پيوندها

ابزار آپلود

آخرين نظرات

آیاهمسران ازادگان‌وجانباران ۲۵درصد  از پرداخت‌حق‌ ثبت  ملک در دفتر خانه ثبت معاف میباشند یا خیر فقط شخص ازاده یا جانباز۲۵؟
خیر
کانون سردفتران اعلام کرد
معافیت ۷۰ درصدی ایثارگران در پرداخت هزینه های حق الثبت

ایثارگران در پرداخت هزینه های حق الثبت و حقوقی دولتی مربوط به خرید و فروش،‌ ترهین اسناد مالکیت تسهیلات وام خرید یا ساخت مسکن از ۷۰درصد معافیت برخوردار هستند.
در خصوص کیفیت اجرای تبصره بند ب ماده ۸۹ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵ (تخفیف حق‌الثبت اسناد ایثارگران) مراتب در جلسه مورخ ۹۶/۲/۱۲ کمیسیون حقوقی کانون سردفتران و دفتریاران مطرح و به شرح ذیل اظهارنظر گردید:
«نظر به این که مطابق تبصره الحاقی به ماده ۳ مکرر قانون جامع خدمت رسانیبه ایثارگران مقرر گردیده است: ایثارگران در پرداخت هزینه های حق الثبت و حقوقی دولتی مربوط به خرید و فروش،‌ ترهین اسناد مالکیت تسهیلات وام خرید یا ساخت مسکن از هفتاد درصد معافیت برخوردار هستند.
اولاً با عنایت به حکم کلی ماده ۳ مکرر قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران که ناظر به پرداخت تسهیلات خرید مسکن به گروهی از ایثارگران می‌باشد و توجه به محل الحاق تبصره و همچنین قید عبارات مسکن در پایان مصادیق معاملات مشمول تخفیف، معافیت از حق‌الثبت با ملاحظه ماده ۱۳۳ قانون ثبت و بخشنامه موضوع کد ۸۱۹ مجموعه بخشنامه های ثبتی صرفاً ناظر به فروش املاک با کاربری مسکن و وام خرید و ساخت مسکن مربوط به ایثارگر است و قابل تعمیم به سایر معاملات و از جمله معاملات اموال منقول نیست.
ثانیاً قطع نظر از تعریف ایثارگر در بند الف ماده یک قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران و محدود شدن مصادیق آن به «شهید، مفقودالاثر، جانباز، اسیر،‌ آزاده و رزمنده» توجهاً به حکم مقرر در ماده ۳ مکرر، جانبازان بالای۲۵%‌‌،  آزادگان، فرزندان و همسران و والدین شهدا و فرزندان جانبازان بالای۷۰% مشمول تخفیف تلقی و سایر ایثارگران از جمله رزمندگان از شمول حکم خارج هستند.
ثالثاً احراز شرایط ایثارگری با توجه به مدارک ارائه شده با سردفتر است مگر مواردیکه احراز آن جز از طریق گواهی های صادره از مرجع بنیاد شهید و امور ایثارگران یا سایر مراجع ذیصلاح میسر نباشد.
رابعاً با توجه به صراحت عبارت «حقوق دولتی» در تبصره الحاقی،‌ معافیت مقرر علاوه بر حق الثبت شامل مالیات بر ارزش افزوده  است

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۷/۰۵/۰۵