ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

اسلايدر

ساعت فلش مذهبي قرآن آنلاين

تقویم

فالطالع بينيفال روزانه
فالطالع بينيفال روزانه

حديث تصادفي

$
ایثارگران ونک

کربلا از زمان و مکان بیرون است و اگر تو می‌خواهی که به کربلا برسی باید از خود و بستگی‌هایش، از سنگینی‌ها و ماندن‌ها گذر کنی. حب حسبن علیه السلام، در دلی که خودپرست است، بیدار نمی‌شود.
سلام بر آنانی که بر خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم؛از نفس افتادندتاما از نفس نیفتیم؛ رفتند تا مابمانیم؛ شیرمردان ولایتمداری که ثابت کردند که اهل کوفه نبودندونیستند ونگذاشتند رهبرومقتدایشان در عین تنهائی ؛تنها بماند واکنون باز ماندگان آن قافله سراپا عشق با هزاران زخم گوش بفرمان ولی ومقتدایشان ؛ جان برکف آماده اند تا طومار نامردمان ونااهلان زمان را برهم بپیچند.اللهم عجل لولیک الفرج.
پيوندها

ابزار آپلود

آخرين نظرات
شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۴۶ ق.ظ

رزمندگان با بیشتر از شش ماه سابقه جبهه

رزمندگان با بیشتر از شش ماه سابقه جبهه
از آنجا که رزمندگان با حداقل سابقه 6‌ماه حضور داوطلبانه در جبهه و همسر و فرزندان آنان مشمول ماده21قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بوده و از سهمیه 5درصد استخدامی ایثارگران برخوردارند، بنابراین مشمول تبصره یک بند(ذ) ماده87قانون برنامه ششم توسعه‌ الحاقی به ماده21قانون جامع بوده و وضعیت استخدامی آنان حداکثر پس از 3‌ماه به رسمی قطعی تبدیل می‌شود. با عنایت به‌گذشت بیش از 16ماه از تصویب این قانون همچنان رزمندگان و سایر ایثارگران از این حق قانونی محرومند.

برابر تبصره2همین بند، رزمندگان با حداقل 6‌ماه سابقه جبهه، شاغل در دستگاه‌های اجرایی ماده2قانون جامع و ماده5قانون مدیریت خدمات کشوری، درصورت تنزل از پست سازمانی بالاتر، مشروط به عدم‌محکومیت براساس آرای مراجع قضایی و اداری به تنزل پست، از کلیه حقوق و مزایای همان پست سازمانی یا همتراز شغل و پست قبلی برخوردار می‌شوند.
برابر بندهای2 و3 ردیف(ب) ماده88قانون برنامه ششم توسعه، دولت مؤظف است اعتبار لازم به‌منظور تامین حداقل معیشت رزمندگان با حداقل 6ماه حضور در جبهه که فاقد شغل یا درآمد باشند را پیش‌بینی و حداقل حقوق کارکنان دولت را به آنان پرداخت کند و درصورت فوت رزمنده با شرایط فوق، این اقدام را درخصوص افراد تحت تکفل قانونی آنان انجام دهد. تشخیص افراد تحت تکفل رزمنده برعهده واحد ایثارگران نیروهای مسلح است. به‌همین منظور واحدهای ایثارگران ارتش، سپاه و نیروی انتظامی باید تمهیدات لازم برای شناسایی افراد تحت تکفل قانونی رزمندگان مذکور را پیش‌بینی و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

برابر بند(ث) ماده88قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است طبق بودجه سنواتی به‌منظور حمایت و تجلیل از رشادت‌های رزمندگان 8سال دفاع‌مقدس که حداقل 6ماه سابقه حضور در جبهه دارند و همسران و فرزندان آنان، تسهیلات رفاهی، معیشتی، درمانی و فرهنگی به شرح زیر ارائه دهد:

1- تأمین و پرداخت یا معافیت حداقل 30درصد هزینه شهریه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، دوره‌های شبانه دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه‌های مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وفق بودجه سنواتی.

2- بهره‌مندی رایگان از خدمات فرهنگی عمومی و ناوگان حمل‌ونقل شهری

3- معافیت از پرداخت 30درصد هزینه از طریق هریک از شرکت‌های دولتی و خصوصی هواپیمایی، ریلی و دریایی در سفرهای داخلی و عتبات عالیات برای یک‌بار در سال

4- شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سازمان اوقاف و امور خیریه مکلفند به‌منظور ارج نهادن به رزمندگان باسابقه حضور 6ماه و بالاتر در جبهه را با رعایت مفاد وقفنامه در امامزادگانی که دفن اموات در آنجا مجاز است و آرامستان‌ها بدون اخذ هزینه اقدام کنند.

5- بهره‌مندی از انشعاب رایگان آب، فاضلاب، برق و گاز برای یک‌بار در یک واحد مسکونی

6- بهره‌مندی از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر مطابق قوانین مربوطه و برای رزمندگان با حداقل 6ماه حضور داوطلبانه در دفاع‌مقدس در حقوق و مزایای اجتماعی.

برابر بند(ر) ماده87قانون برنامه ششم توسعه و با عنایت به شمول رزمندگان در تعریف ایثارگران، به‌موجب قوانین و مقررات مربوط از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می‌شوند و با داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی، مشمول بند(الف) ماده 103قانون مدیریت خدمات کشوری بوده و می‌توانند تا 35سال خدمت کنند. براساس بند(ج) ماده88قانون برنامه ششم توسعه، بند(الف) ماده31قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اصلاح و رزمندگان با حداقل 6‌ماه حضور در جبهه و فرزندان آنان به این بند ملحق شدند. برابر این بند، به‌‌منظور تشویق کارفرمایان کارگاه‌ها، دولت موظف است درصورت جذب رزمندگان و فرزندان آنان توسط این کارفرمایان، به‌میزان صددرصد و حداقل به‌مدت 5سال حق بیمه سهم کارفرما را پرداخت کند.