ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

اسلايدر

ساعت فلش مذهبي قرآن آنلاين

تقویم

فالطالع بينيفال روزانه
فالطالع بينيفال روزانه

حديث تصادفي

$
ایثارگران ونک

کربلا از زمان و مکان بیرون است و اگر تو می‌خواهی که به کربلا برسی باید از خود و بستگی‌هایش، از سنگینی‌ها و ماندن‌ها گذر کنی. حب حسبن علیه السلام، در دلی که خودپرست است، بیدار نمی‌شود.
سلام بر آنانی که بر خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم؛از نفس افتادندتاما از نفس نیفتیم؛ رفتند تا مابمانیم؛ شیرمردان ولایتمداری که ثابت کردند که اهل کوفه نبودندونیستند ونگذاشتند رهبرومقتدایشان در عین تنهائی ؛تنها بماند واکنون باز ماندگان آن قافله سراپا عشق با هزاران زخم گوش بفرمان ولی ومقتدایشان ؛ جان برکف آماده اند تا طومار نامردمان ونااهلان زمان را برهم بپیچند.اللهم عجل لولیک الفرج.
پيوندها

ابزار آپلود

آخرين نظرات


کارافتادگی کارکنان سرباز و بسیجی جانباز (در حال بررسی لایحه در هیئت دولت)


قانون سامان دهی حقوق وظیفه از کارافتادگی کارکنان سرباز و بسیجی جانباز (در حال بررسی لایحه در هیئت دولت)

مقدمه توجیهی:

1- چنانچه احدی از اعضای نیروهای مسلح اعم از پایور، وظیفه و بسیجی، در ماموریت های محوله اعم از جنگ و ماموریت های رزمی دچارمجروحیت شده و برابر قوانین و مقررات موضوعه از جمله آیین نامه تعیین و احراز مصادیق عملی شهید، در حکم شهید و سایر مصادیق ایثارگری مصوب 10/ 3 /1393 و یا مقررات قبلی در این خصوص جانبازمحسوب شده وچنانچه برابرآیین نامه تعیین سطح سلامت نیروهای مسلح میزان از کارافتادگی وی به اندازه ای باشد که با رای شوراهای عالی پزشکی نیروهای مسلح مشمول بندهای (ب) یا (ج) مواد 108 قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران، 121 قانون مقررات استخدامی سپاه و 128 قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گردند،می بایست براساس ماده 157 قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران و مواد مشابه در قوانین استخدامی سپاه و ناجا و تاکید و الزام تبصره ماده 38 قانون چامع خدمات رسانی به ایثارگران (مصوب 2/10/1391 با اصلاحات بعدی) حقوق وظیفه به ایشان پرداخت نمود.
2- بخش اعظم افراد موصوف را کارکنان وظیفه و بسیجی نیروهای مسلح تشکیل می دهند که پس از انقطاع همکاری با نیروهای مسلح، مستخدم دستگاه های اجرایی مختلف شده اند که برابر قانون الحاق یک تبصره به قانون استخدام جانبازان،اسراء و افرادخانواده های شهداء،جانبازان از کار افتاده ، اسراء ومفقود الاثرهای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و همچنین افرادی که حداقل نه (9 (ماه متوالی یا یکسال متناوب داوطلبانه در جبهه خدمت نموده اند مصوب 1367 (مصوب 1375) می بایست پرداخت این حقوق وظیفه مستقل از حقوق دریافتی ایشان بابت شاغلی یا بازنشستگی ادامه پیدا نماید.
3- در حال حـاضر حدود 38 هزار نفر از جانبـازان و آزادگان جانباز از کار افتاده مشمول بندهای (ب) یـا (ج) قوانین فوق الذکر شاغل در دستگاه های اجرایی مختلف هستند که حقوق وظیفه خود را از سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و حقوق شاغلی یا بازنشستگی راحسب موردازدستگاهی که درآن به استخدام درآمده یا صندوق بازنشستگی مربوط دریافت می نمایند. آنچه مسلم است این عزیزان مزایای تعریف شده در حقوق وظیفه و سایر مزایای ناشی ازوضعیت ایثارگری را هم زمان از دو سازمان دریافت می کنند که ارقام قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد.
4 -ماهیتی دوگانه در نحوه رفتار اداری با این عزیزان نیز یکی از مشکلاتی است که طی این سالها ابهامات حقوقی و قانونی متفاوتی را در پی داشته است که لازمه رفع این ابهامات تجمیع سوابق ایشان تحت یک سازمان می باشد که طبیعتاً سازمان محل استخدام برای این منظور منطقی به نظر رسیده و مقرون به صواب است. با این وصف پیشنهاد تقدیمی مطرح شد به این نحو که حقوق وظیفه این قبیل افراد به دستگاه های اجرایی یا صندوق های بازنشستگی که در آن شاغل بوده یا بازنشسته شده اند منتقل گردد. این اقدام محاسنی را نیز به شرح زیر عاید مجموعه دولت و جامعه ذی نفع خواهد کرد:
الف) وحدت رویه در رفتار اداری و خدمتی به جامعه معظم آزادگان و جانبازان.
ب) صرفه جویی در پرداخت مزایای مضاعف.
ج) ایجاد شفافیت در برنامه ریزی وپیش بینی اعتبارات موردنیازبرای راهبری خدمت رسانی به جامعه هدف.

لایحه ساماندهی حقوق وظیفه از کارافتادگی کارکنان سرباز و بسیجی جانباز

ماده واحده:
حقوق وظیفه از کار افتادگی کارکنان سرباز و بسیجی جانباز و آزاده جانباز غیرحالت اشتغال که وضعیت سلامت آنان برابر قوانین و مقررات جاری نیروهای مسلح رسیدگی و حسـب مـورد مشـمول بندهای (ب) یـا (ج) ماده (108 (قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران و بندهای (ب) یا (ج) مـاده (121) قانون مقررات استخدامی سپاه و بند (ب) ماده (128) قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته یا می گیرند، به ترتیب زیر ساماندهی و پرداخت می شود:
1- حقوق وظیفه اشخاص موضوع این ماده واحده که در دستگاه های مشمول قـانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران (مصوب 1391 با اصلاحات بعدی) شاغل یا بازنشسته یا از کارافتـاده و متوفی شده یا می شوند، براساس مقررات نیروهای مسلح تعیین و به حقوق و مزایای متعلقه ناشی از رابطه استخدامی آنها اضافه شده و توسط دستگاه متبوع مستخدم یا صندوق بازنشستگی مربوطه پرداخت می شود.
2- حقوق وظیفه اشخاص موضوع این ماده واحده که با دستگاه های موضوع ماده (2) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران رابطه استخدامی ندارند، براساس قوانین و مقررات نیروهای مسلح تعیین و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می شود.
3- پرداخت دو حقوق از کار افتادگی با منشاء واحد جانبازی و همچنین یک حقوق وظیفه از کارافتادگی و یک

حقوق حالت اشتغال (از کارافتادگی کلی) تواماً ممنوع بوده و در این حالت فقط حقوق بیشتر پرداخت خواهد شد.
4- دولت مکلف است اعتبارات مورد نیاز برای انتقـال حقوق وظیفه از کار افتادگی مشمولین این قانون را درقالب بودجه سنواتی پیش بینی و به دستگاه پرداخت کننده اختصاص دهد.
5- آیین نامه اجرایی این قانون پس از تصویب، ظرف حداکثر 6 ماه، توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهـای مسلح با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه و پس از تایید ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب هیئت وزیران می رسد.
6- با اجرای این قانون، مواد قانونی زیر وسایر قوانین مغایر نسخ می گردد:
- تبصره ماده (38) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران(مصوب 1391 با اصلاحات بعدی)
- بخش دوم ماده (190) قانون مقررات استخدامی سپاه (مصوب 1370 با اصلاحات بعدی) (ناظر به جانبازان غیر شاغل).
- بند (ب) ماده (87) قانون برنامه ششم توسعه.
 

مقررات مرتبط:

- دستورالعمل اجرایی ماده ۳۸ قانون جامع ایثارگران (بخشنامه شماره 20/8/1/2216 مورخ 31/2/1396 ستاد کل نیروهای مسلح)

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۷/۱۰/۰۵