ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

اسلايدر

ساعت فلش مذهبي قرآن آنلاين

تقویم

فالطالع بينيفال روزانه
فالطالع بينيفال روزانه

حديث تصادفي

$
ایثارگران ونک

کربلا از زمان و مکان بیرون است و اگر تو می‌خواهی که به کربلا برسی باید از خود و بستگی‌هایش، از سنگینی‌ها و ماندن‌ها گذر کنی. حب حسبن علیه السلام، در دلی که خودپرست است، بیدار نمی‌شود.
سلام بر آنانی که بر خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم؛از نفس افتادندتاما از نفس نیفتیم؛ رفتند تا مابمانیم؛ شیرمردان ولایتمداری که ثابت کردند که اهل کوفه نبودندونیستند ونگذاشتند رهبرومقتدایشان در عین تنهائی ؛تنها بماند واکنون باز ماندگان آن قافله سراپا عشق با هزاران زخم گوش بفرمان ولی ومقتدایشان ؛ جان برکف آماده اند تا طومار نامردمان ونااهلان زمان را برهم بپیچند.اللهم عجل لولیک الفرج.
پيوندها

ابزار آپلود

آخرين نظرات
دوشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۱۳ ق.ظ

قاون حقوق وظیفه ..و ماده 190 نیروهای داوطلب ..

،
قاون حقوق وظیفه ..و ماده 190  نیروهای داوطلب

 .......همه افرادی که در قالب عضویت، انجام خدمت وظیفه و یا همکاری با نیروهای مسلح جانباز شوند، چنانچه مشمول بندهای «ب»و «ج» مواد(۱۰۸) آجا و ۱۲۱ سپاه و بند «ب» ماده۱۲۸ ناجا قرار گیرند از حقوق وظیفه یا حالت اشتغال برخوردار خواهند شد.
 
با عنایت به اینکه قانون استخدامی ارتش و سپاه قبل از قانون حالت اشتغال به تصویب رسیده است، لذا قانون حالت اشتغال در قانون مقررات استخدام ارتش و سپاه وجود ندارد، لکن قانون استخدام نیروی انتظامی در تاریخ ۷/۱۲/۸۲ به تصویب رسید و مبحث حالت اشتغال به طور دقیق در آن ذکر شده است.
 
عدم ذکر قانون حالت اشتغال در قوانین سپاه و ارتش از نقاط ضعف این قوانین است لذا لازم است مجلس شورای اسلامی همانگونه که قانون، نیروی انتظامی را اصلاح و از جهت تطبیق با قانون حالت اشتغال هماهنگ کرده است، این اقدام را درباره قوانین سپاه و ارتش انجام دهد و در به‌روزرسانی آنها همت کند.
 
حقوق وظیفه برای کارکنان نیروهای مسلح اعم از پایور، پیمانی، وظیفه و بسیجی در صورتی که با تشخیص کمیسیون پزشکی ازکارافتاده شناخته شوند و میزان این ازکارافتادگی کلی نباشد که تحت پوشش قانون حالت اشتغال قرار گیرد برقرار و مشمول دریافت حقوق وظیفه می‌شوند. اعمال مقررات حقوق وظیفه در ارتش و نیروی انتظامی هرچند با اشکالاتی همراه بود، به سرانجام رسید، لکن حقوق وظیفه بسیجیان هیچگاه عملیاتی نشد. قانون مقررات استخدامی سپاه در تاریخ ۲۱/۷/۷۰ به تصویب رسید و پس از آن هم اجرای حقوق وظیفه بسیجی‌ها با کم لطفی مسئولان مواجه شد و روند اجرای آن با توجه به پیگیری‌های پراکنده، با چالش‌ها و مشکلات فراوانی مواجه شد. با تصویب قانون جامع خدمات‌رسانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و تاکید مجدد بر پرداخت حقوق وظیفه به نیروهای بسیجی، این موضوع مجددا پیگیری شد.
 
برابر تبصره ماده۳۸ قانون جامع، حقوق وظیفه جانبازان غیر حالت اشتغال مشمول قوانین نیروهای مسلح براساس مقررات مربوط در نیروهای مسلح محاسبه و توسط نیروی مربوط پرداخت می‌‌شود.
 
تعدادی از جانبازان آزاده بسیجی از استان اردبیل، این موضوع را طی ۲سال اخیر با جدیت پیگیری کردند و در ابتدای سال۹۴ پس از جلسات مکرر در کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی و وزارت دفاع، موفق شدند حقوق وظیفه خود را دریافت کنند.
 
موانع بسیاری برای عدم پرداخت حقوق توسط متولیان امر به وجود آمد ولی این موانع یک به یک از مسیر برداشته شد تا با تاکید کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی بر احقاق حقوق، آنان به این حق قانونی رسیدند.
 
اکنون با تثبیت این حق قانونی برای جانبازان بسیجی، همه جانبازان بسیجی و وظیفه سپاه که مشمول قانون حالت اشتغال نشده‌اند باید با مراجعه به کمیسیون‌های پزشکی وابسته به سپاه، چنانچه مشمول ازکارافتادگی می‌شوند، حکم ازکارافتادگی را از کمیسیون پزشکی اخذ و برای دریافت حقوق وظیفه با هماهنگی سپاه به سازمان تامین‌اجتماعی نیروهای مسلح مراجعه کنند.
 
معاونت قوانین مجلس برای رفع شبهات احتمالی توسط متولیان، در پاسخ به وزارت دفاع طی نامه شماره۷۲۰۸۸ مورخ ۲۱/۱۰/۹۳ اعلام کرده است: تبصره ذیل ماده۳۸ مستقل از ماده بوده و تمامی جانبازان غیرحالت اشتغال (که از بنیاد حقوق دریافت نمی‌کنند) اعم از شاغل و غیرشاغل که مشمول قوانین نیروهای مسلح هستند، می‌توانند از حقوق وظیفه موضوع تبصره مذکور برخوردار شوند. مستخدمین یا شاغلین فعلی دستگاه‌های موضوع ماده۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران صرف‌نظر از اینکه در زمان مجروحیت شاغل بوده‌اند یا غیرشاغل، می‌توانند ضمن استفاده از حقوق دستگاه متبوع خود از حقوق وظیفه جانبازان غیرحالت اشتغال بهره‌مند شوند.
 
به موجب این قانون تمامی جانبازان بسیجی که ازکارافتاده تشخیص داده شده یا می‌شوند چنانچه در شمول قانون حالت اشتغال قرار نگیرند، حتی اگر در استخدام دستگاه‌های اجرایی نباشند یا بعدا در استخدام دستگاه‌های اجرایی یا نیروهای مسلح پذیرفته شده باشند مشمول دریافت حقوق وظیفه می‌شوند.

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۷/۱۰/۲۴