ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

اسلايدر

ساعت فلش مذهبي قرآن آنلاين

تقویم

فالطالع بينيفال روزانه
فالطالع بينيفال روزانه

حديث تصادفي

$
ایثارگران ونک

کربلا از زمان و مکان بیرون است و اگر تو می‌خواهی که به کربلا برسی باید از خود و بستگی‌هایش، از سنگینی‌ها و ماندن‌ها گذر کنی. حب حسبن علیه السلام، در دلی که خودپرست است، بیدار نمی‌شود.
سلام بر آنانی که بر خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم؛از نفس افتادندتاما از نفس نیفتیم؛ رفتند تا مابمانیم؛ شیرمردان ولایتمداری که ثابت کردند که اهل کوفه نبودندونیستند ونگذاشتند رهبرومقتدایشان در عین تنهائی ؛تنها بماند واکنون باز ماندگان آن قافله سراپا عشق با هزاران زخم گوش بفرمان ولی ومقتدایشان ؛ جان برکف آماده اند تا طومار نامردمان ونااهلان زمان را برهم بپیچند.اللهم عجل لولیک الفرج.
پيوندها

ابزار آپلود

آخرين نظرات
شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۱ ق.ظ

اسلام گرای متحجر کیست؟

اسلام گرای متحجر کیست؟

«تحجّر» همان قشری گری و واپس گرایی است. تحجّر یعنی دادن رنگ تقدّس، اطلاق و جاودانگی به برداشت های محدود و ناقص بشری و مقدم داشتن عادات فکری و عاطفی بر منطق و حقیقت. «تحجّر این است که کسی که می خواهد کار بزرگی با این عظمت [انقلاب اسلامی] را انجام دهد، نتواند نیازهای زمان و لوازم هر لحظه لحظه ی زندگی یک ملت را از قرآن بشناسد و بخواهد در یک وضعیت ایستا و بدون انعطاف حکم نماید و کار کند و پیش برود. این امکان پذیر نیست.
معنای تحجّر آن است که کسی که می خواهد از مبانی اسلام و فقه اسلام، برای بنای جامعه استفاده کند، به ظاهر احکام اکتفا کند و برای نیاز یک ملّت و یک نظام و یک کشور ـ که نیاز لحظه به لحظه است ـ نتواند علاج و دستور روز را نسخه کند و ارائه بدهد، این بلای بزرگی است»(مقام معظم رهبری، روزنامه جمهوری اسلامی، 17/3/1376).
اسلام گرایان متحجّر کسانی هستند که جلوی نفوذ اسلام و مسلمین را در جامعه می گیرند و به نام اسلام، به اسلام ضربه می زنند به تعبیر امام(ره) اینان سد راه پیشرفت و حرکت های اصلاح طلبانه می شوند(امام خمینی(ره) و حکومت اسلامی، روحانیت، اجتهاد و دولت، نشر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره)، چاپ اول، 1378
مؤلفه های ذیل را می توان جهت تشخیص اسلام گرایان متحجّر نام برد:
1
ـ عدم توجه به موارد مبتلا به جامعه و نیازهای روز.
2
ـ غرق شدن در مسائل اخروی و عدم توجه به شئونات دنیا و نیازها و مقتضیات زمان و مکان.
3
ـ کج فهمی از مفاهیم اصیل دینی مانند قائل شدن به جدایی دین از سیاست و... یکی از مصادیق بارز اسلام گرایان متحجر، انجمن حجتیه می باشد.

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۴/۰۶/۲۸

نظرات (۱)

It's spooky how clever some ppl are. Thakns!