ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

اسلايدر

ساعت فلش مذهبي قرآن آنلاين

تقویم

فالطالع بينيفال روزانه
فالطالع بينيفال روزانه

حديث تصادفي

$
ایثارگران ونک

کربلا از زمان و مکان بیرون است و اگر تو می‌خواهی که به کربلا برسی باید از خود و بستگی‌هایش، از سنگینی‌ها و ماندن‌ها گذر کنی. حب حسبن علیه السلام، در دلی که خودپرست است، بیدار نمی‌شود.
سلام بر آنانی که بر خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم؛از نفس افتادندتاما از نفس نیفتیم؛ رفتند تا مابمانیم؛ شیرمردان ولایتمداری که ثابت کردند که اهل کوفه نبودندونیستند ونگذاشتند رهبرومقتدایشان در عین تنهائی ؛تنها بماند واکنون باز ماندگان آن قافله سراپا عشق با هزاران زخم گوش بفرمان ولی ومقتدایشان ؛ جان برکف آماده اند تا طومار نامردمان ونااهلان زمان را برهم بپیچند.اللهم عجل لولیک الفرج.
پيوندها

ابزار آپلود

آخرين نظرات
سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۱۵ ق.ظ

توصیه حضرت علی (ع) برای کارمندان

توصیه حضرت علی ع برای کارمندان

 توصیه حضرت علی ع برای کارمندان حضرت علی (ع) برای اصلاح نگرش نسبت به شغلی که به انسان محول شده روایت بسیار مهمی دارند. حضرت به یکی از کارگزاران خود چنین می‏ فرماید: دین مبین اسلام نگاه ویژه ای به موضوع کمک به همنوع، خدمت رسانی و یاری رساندن به دیگران دارد. لذا در اسلام کارمندانی که در ادارات به حل و فصل مشکلات مردم می پردازند و به نوعی به همنوعان خدمت می کنند جایگاه ویژه ای دارند. اگر در یک نظام کارمندان به وظایف خود درست عمل کنند چرخ تمام زیرمجموعه های آن نظام به حرکت در خواهد آمد و بالعکس لذا امیر مؤمنان علی(ع) می ‏فرماید: «کارها به دست کارمندان راست و درست می‏ شود

پیامبر اکرم در روایتی گرانبها به یک ویژگی مهم برای انجام هر کاری اشاره می نمایند که این روایت شاید بیش از هر قشری شامل حال کارمندان بشود.
«
إنَّ اللَّهَ یُحِبُّ إذا عَمِلَ أحدُ کُم عَمَلاً أن یُتقِنَهُ
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «خداوند دوست دارد که هرگاه یکی از شما کاری انجام می‏ دهد آن را استوار و درست به سامان رساند.» (کنزالعمّال ، ح ۹۱۲۸)
نوع نگرش به هر کاری می تواند میزان بر تلاش انسان برای درست انجام دادن آن اثر مستقیم داشته باشد. وقتی ما نگاه منفی به شغل و جایگاه خود داشته باشیم و آن را در شان خود ندانیم قطعا در انجام وظایف محوله نیز کوتاهی می کنیم. اما این را نباید فراموش نماییم که مسلمان حقیقی کسی است که طبق فرمایش رسول مکرم اسلام (ص) وقتی اقدام به کاری می کند به بهترین نحو آن را انجام دهد.

حضرت علی (ع) برای اصلاح نگرش نسبت به شغلی که به انسان محول شده روایت بسیار مهمی دارند. حضرت به یکی از کارگزاران خود چنین می‏ فرماید: «کاری که به عهده توست، طعمه نیست، امانتی است که بر گردنت نهاده ‏اند.» یعنی تو مسلمانی و ادای امانت نیز از نشانه های یک مومن است. (طبق آیات ابتدایی سوره مومنون) پس وقتی کاری به تو محول شد باید این امانت را به نیکویی به صاحبش بازگردانی نه اینکه از سر رفع تکلیف با سرهم بندی کار را به اتمام برسانی!
اگر انگیزه ما اصلاح شد از کار لذت هم خواهیم برد. زیرا می دانیم در حال عبادت و خدمت رسانی به مردم هستیم. زیرا در جایگاهی هستنیم که می ‏توانیم خاطری را شاد کنیم، غمی را بزداییم، بی ‏پناهی را پناه دهیم و مظلومی را یاور باشیم و به این ترتیب، زمینه رشد و تعالی خود را فراهم سازیم. لذا رسول خدا(ص) می ‏فرماید:
«
وقتی خداوند برای بنده ای نیکی خواهد، حاجت مردم را در دست او قرار می‏ دهد».

 

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۴/۰۹/۲۴

نظرات (۱)

That addrseses several of my concerns actually.