ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

اسلايدر

ساعت فلش مذهبي قرآن آنلاين

تقویم

فالطالع بينيفال روزانه
فالطالع بينيفال روزانه

حديث تصادفي

$
ایثارگران ونک

کربلا از زمان و مکان بیرون است و اگر تو می‌خواهی که به کربلا برسی باید از خود و بستگی‌هایش، از سنگینی‌ها و ماندن‌ها گذر کنی. حب حسبن علیه السلام، در دلی که خودپرست است، بیدار نمی‌شود.
سلام بر آنانی که بر خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم؛از نفس افتادندتاما از نفس نیفتیم؛ رفتند تا مابمانیم؛ شیرمردان ولایتمداری که ثابت کردند که اهل کوفه نبودندونیستند ونگذاشتند رهبرومقتدایشان در عین تنهائی ؛تنها بماند واکنون باز ماندگان آن قافله سراپا عشق با هزاران زخم گوش بفرمان ولی ومقتدایشان ؛ جان برکف آماده اند تا طومار نامردمان ونااهلان زمان را برهم بپیچند.اللهم عجل لولیک الفرج.
پيوندها

ابزار آپلود

آخرين نظرات
جمعه, ۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۶ ب.ظ

فراموش شدگان

فراموش شدگان   

امام خمینی (ره) : نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند.

پدیده مخرب جنگ معضلی هست که همیشه همراه بشریت بوده و خواهد بود ..به هر دلیلی انسانها در طول تاریخ با هم در جنگ و ستیز بوده اند . و این جنگ و ستیز آثار مخربی را بهمراه داشته است . جنگها همیشه پیامهایی را از نسلهای گذشته به آیندگان انتقال میدهد و نسلهای آینده تاریخ و تمدن و امنیت خود را مرهون رشادت و ایثارگریهای گذشتگان میداند . وقتی جنگ تمام میشود باید با بازماندگان و مجروحین جنگ چه برخوردی داشت ؟

بعد از انقلاب اسلامی ایران ،غربیها با تحریک نوکر حلقه بگوششان یعنی صدام ، وی را وادار به حمله به ایران کردند که منجر به ۸ سال جنگ تحمیلی و ناخواسته شد . در این جنگ خسارات جانی و مالی فراوانی به مردم ایران وارد شد. بعد از ۸ سال جنگ تمام شد اما خساراتش هنوز باقی مانده است .

یکی از نشانه های جنگ وجود جانبازانی می باشد که بازماندگان غافله شهدا هستند و جسمشان را


هدیه به جانان کرده اند . جانبازانی که سالیان سال با درد و رنج زندگی میکنند . حال وظیفه مسولین چیست ؟ آیا در ایران مانند کشورهای غربی جنگ زده از مجروحین تکریم و تجلیل میشود ؟

بهتر است نگاهی به کشورهای دیگر داشته باشیم :

آذربایجان

 آذربایجان دارای حدود 7000 معلول جنگی و یک میلیون آواره می‌باشد. خدمات ارائه شده به بازماندگان جنگ‌ها در آذربایجان در قالب پرداخت حقوق و مزایا به افراد درجه 1و2و3 خانواده‌های قربانیان،‌ ایجاد اشتغال و کاریابی به معلولین و شرکت‌کنندگان جنگ،‌ ارائه امور آموزش و پرورش، تعاون و امور اجتماعی و خدمات عمومی از قبیل استفاده از وسایل نقلیه به صورت رایگان به استثنای بلیت هواپیما، کشتی و تاکسی می‌باشد.

آلمان

دولت آلمان تسهیلات ویژه‌ای به خصوص برای فرزندان قربانیان و مفقودان جنگی قائل شده است. در زمینه حمایت از معلولان و مصدومین جنگ نیز در حال حاضر 3200 نفر از نابینایان جنگ 2300نفر از همسران آنان تحت پوشش و حمایت کانون نابینایان جنگ قرار دارند.
همچنین ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی 300000 نفر از خانواده قربانیان جنگ از جمله اختصاص صندلی ویژه برای معلولان، پیش‌بینی تردد آن‌ها به ساختمآن‌ها و فروشگاه‌ها، اختصاص محل‌های ویژه پارک اتومبیل در خیابان و پارکینگ‌های عمومی را می‌توان نام برد.

 آمریکا

هر فردی(از هر ملیتی) که در نیروهای مسلح آمریکا باشد و معلول شود، تحت حمایت سازمان سربازان کهنسال و معلول آمریکایی(د.ای.ویDAV) )قرار می‌گیرد. در این راستا بیش از 60 اداره مشغول به خدمات‌رسانی به معلولان هستند.  وابستگان شامل همسر، کودکان، فرزند خواندگان به والدین و فرزندان مدرسه‌ای تا 23 سال و شوهر زنانی که در جنگ حضور داشته‌اند تحت پوشش قرار می‌گیرند.
 
به معلولانی که(با شرایطی خاص، مستحق دریافت اتومبیل می‌باشند) 8000‌ دلار کمک برای خرید اتومبیل تعلق می‌گیرد. ضمنا با توجه به نوع معلولیت وسایل مورد نیاز برای خودروی آنان نصب می‌شود.
- با توجه به نوع معلولیت مسکن تطبیقی خاص ارائه می‌شود.
- هزینه پوشاک که سالانه مبلغ 534‌دلار پرداخت می‌شود.

مزایای حقوق سربازان کهنسال هیچگاه کاهش نمی‌یابد بلکه برعکس افزایش حقوق و تامین اجتماعی متناسب با افزایش مزایا پرداخت می‌شود
شماری از مشهورترین بناهای یادبود جهان در آمریکا ساخته شده است. دیوار ویتنام با فهرست کشته‌شدگان جنگ ویتنام و استخر بزرگ اکلاهاما سیتی که به یاد قربانیان بمب‌گذاری اکلاهاما ساخته شده است و تصویر آسمان را در خود منعکس می‌کند، از جمله مشهورترین این بناها هستند

اتریش

در اتریش معلولانی که به سبب جنگ معلول شده‌اند می‌توانند از امتیازات ویژه‌ای همچون بیمه‌اجتماعی، کمک هزینه پرستاری، خدمات اجتماعی و پرداخت غرامت اجتماعی برخوردار باشند. کمک‌های ویژه‌ای نیز به افرادی که برای استقلال ارتش جنگیده یا قربانی شده‌‌اند تعلق می‌گیرد. در حال حاضر تعداد افرادی که با ملیت اتریش در جنگ آسیب دیده‌اند 80‌هزار نفر می‌باشد، ضمنا در شرایط خاصی بازماندگان این قبیل معلولان پس از فوت ایشان می‌توانند مستمری دریافت کنند.

ترکمنستان

مردم ترکمنستان  در آیین گرامیداشت خاطره جان‌باختگان جنگ جهانی دوم از رییس جمهوری گرفته تا مردم عادی او را با احترام و تکریم پاس داشته و به سخنانش گوش می‌دهند.
در این آیین بازماندگان کهنسال این جنگ مورد تکریم و احترام قرار گرفته و باافزودن یک مدال برسینه‌هایشان چنین تصور می‌شود که تحمل انبوه مدال‌های اعطا شده به آن‌ها دیگر برایشان کمی


مشکل شده است.
این رزمندگان پیرمرد و پیرزن دربیشتر آیین‌های رسمی و ملی ترکمنستان با یونیفورم‌های مزین به مدال‌های مختلف شرکت می‌کنند.
این گروه ازمردان وزنان کهنسال هنگامی که بااونیفورم‌های مزین به مدالهای شجاعت در خیابآن‌ها ظاهر می‌شوند، مردم، ماموران و مقام‌های شهری و کشوری با احترام ویژه با آنان برخورد می‌کنند.رزمندگان جنگ در ترکمنستان از امتیازات ویژه‌ای از جمله درمان و داروی رایگان، مقرری بازنشستگی(بیش از سایر بازنشسته‌ها)، مسکن، برخی ارزاق و مواد غذایی و همچنین استفاده از وسایل حمل ونقل رایگان برخوردارند.

فرانسه

در فرانسه، کهنه سربازان از اولویت استفاده و نشستن در وسایل نقلیه عمومی برخوردارند و اکثر کشورها یک روز تعطیلی به عنوان روز کهنه سرباز جهت گرامی داشت کهنه سربازان در کنار قربانیان جنگ دارند.

به تمامی کهنه سربازان و خانواده شان تسهیلاتی از جمله: مسکن، آموزش، ازدواج ، امکانات پزشکی، تفریحی و رفاهی تخصیص داده می شود. این امکانات برای نسل های بعدی آنان حتی علیرغم تغییر و تحولات سیاسی و فرهنگی جامعه ادامه خواهد یافت. به کهنه سربازان مدال افتخار کنگره داده می شود و هر سال مورد تکریم قرار می گیرند و از آنان گزارش و مصاحبه هایی جهت ارتقاء روحیه جنگ آوری و رشادت در جامعه به عمل می آید.
به منظور ترسیم عملکرد و ارزشهای ایثارگری در قالب هنر، کمسیون هنرهای زیبا در آموزش عالی تشکیل و وب سایت مربوط به کهنه سربازان نیز ایجاد گردیده است و تصاویر و آثار مربوط به آنان در موزه ها و نگارخانه ها به نمایش در می آید .

اما در ایران  اسلامی

در ایران بنیاد شهید متولی رسیدگی به مشکلات خانواده شهدا و جانبازان می باشد . ولی بقیه دستگاههای دولتی هیچ نقشی نداشته و بلکه برخوردهای بسیار تند و طلبکارانه ای نسبت به این عزیزان دارند .

پلیس راهنمایی و رانندگی متاسفانه انگار که خدایان کشور هستند و میتوانند هر برخوردی با مردم و خصوصا جانبازان داشته باشند . یک جانباز بنا به دلایل پزشکی و مشکلات جسمی اگر بخواهد کمی با عجله خودش را به بیمارستان یا منزل برساند اما با بی مهری مامورین قرار گرفته و با بدترین توهینها ، جریمه سنگین شده و با دلی شکسته روانه منزل میشود .

مسولین دیگری چون امام جمعه شهر و فرماندار و و...و...متاسفانه هیچ ارتباط عاطفی و سرکشی به این عزیزان ندارند و آنها را در دنیای درد و رنج خود رها کرده اند . مامورین و مسولین در برخوردهای بسار زشت و عقده ای گشایانه  میگویند چرا سو استفاده میکنی ! میخواستی به جبهه نروی ! مگه از ما طلبکاری ! قانون قانونه جانباز و غیره نداره ! و.......

متاسفانه برخوردهای بسیار زشت و زننده ای که از سوی مامورین و مسولین یک کشور اسلامی ! دیده میشود که در کشورهای نازیسم و کمونیستی دیده نمیشود !

و این درد هر روز بیشتر و بیشتر میشود و هیچ مسولی بداد این جانبازان فراموش شده نمیرسد . تو خود گویی که انگار اینها اصلا وجود نداشته اند.

فوتبالیستها،عزیزندوبسیار برای ما جانبازان قابل احترام اما امروزه احترامی که به یک بازیکن فوتبال وجود دارد برای جانبازان ما وجود ندارد، امروزه میزان بودجه ای که برای تنها ورزش فوتبال ما خرج می شود آنقدر زیاد است که شاید بتوان با بودجه و قراردادهای یک فصل آن تمام مشکلات مالی تمامی جانبازان کشور را حل کرد.

 

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۴/۰۹/۲۷

نظرات (۲)

Of the panoply of website I've pored over this has the most vetcyira.
۲۳ دی ۹۴ ، ۰۹:۴۹ خانعلی محمودی

با عرض سلام و ادب 

با تشکر از مطالب زیبا و جالب و قابل توجهتان نوشته ایی فراموش شدگان فراموش شده از طرف چه کسی از طرف مردم که هنوز خیلی از مردم رزمندگان را بیاد دارند زیرا یا خود رزمنده بوده و یا و عزت و افتخار آنان را که برای کشور به ارمغان آورده اند امروزه در سطح جهانی میبینند و اما آن دسته که رزمندگان را فراموش کرده اند در واقع خود را فراموش کرده اند . هدف از زندگی و خلقت و بندگی را فراموش کرده اند ولی آیا خداوند هم رزمندگان را فراموش کرده هرگز اینان فراموش شدگان نیستند زیرا خدا آنان را بیاد دارد و فراموش نکرده مگر ممکن است خداوند دراخوین و شلمچه و فاو و دوکوهه و تیپ قمر بنی هاشم و گردان یا مهدی را فراموش کند این با سنت خداوند جور نمی اید دوست عزیز بگذار مردم فراموش کنند که یان سنت است مگر بعد از پیامبر مردم فراموش نکردن و سیلی به صورت دختر پیامبر نزدنند مگر حسین را در قزیانگاه نکشتند مهم است که خدا فراموشمان نکند - با تشکر و احترام و خانعلی محمودی (در صورت صلاح دید در روی وبلاگ قرار دهید )

پاسخ:
سلام دوست عزیزوصمیمی ام آقای محمودی، ایثارگران  بالاترین جایگاه را نزد پروردگار دارند واگر معامله ای انجام داده اند فقط با خدا بوده وبس ونیاز به هیچ کس برای تشکر وتقدیر ندارند اما در هر جامعه ای ایثارگرانشان دارای مدال افتخار هستند وبرای همیشه دلاورمردیهایشان به تصویر کشیده میشود ومورد افنخار جامعه شان هستند در مملکت ما هم خدائی سنگ تمام را برای ایثارگران وخانواده شهدا گذاشته اند اما برخی از این ایثارگران در حقشان مقداری اجحاف شده است که لازم است تا ....................................از اینکه جنابعالی که خود از دلیران این سرزمین هستی و دین خود را به مملکت وکشورت ادا نموده ای واکنون نیز مدافع این قشر نیز هستی بسیار مایه خرسندی است از توجه شما نیز بسیار متشکریم منتظر نظریات سازنده شما نیز هستیم باتشکر امیرحاجی