ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

اسلايدر

ساعت فلش مذهبي قرآن آنلاين

تقویم

فالطالع بينيفال روزانه
فالطالع بينيفال روزانه

حديث تصادفي

$
ایثارگران ونک

کربلا از زمان و مکان بیرون است و اگر تو می‌خواهی که به کربلا برسی باید از خود و بستگی‌هایش، از سنگینی‌ها و ماندن‌ها گذر کنی. حب حسبن علیه السلام، در دلی که خودپرست است، بیدار نمی‌شود.
سلام بر آنانی که بر خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم؛از نفس افتادندتاما از نفس نیفتیم؛ رفتند تا مابمانیم؛ شیرمردان ولایتمداری که ثابت کردند که اهل کوفه نبودندونیستند ونگذاشتند رهبرومقتدایشان در عین تنهائی ؛تنها بماند واکنون باز ماندگان آن قافله سراپا عشق با هزاران زخم گوش بفرمان ولی ومقتدایشان ؛ جان برکف آماده اند تا طومار نامردمان ونااهلان زمان را برهم بپیچند.اللهم عجل لولیک الفرج.
پيوندها

ابزار آپلود

آخرين نظرات
سه شنبه, ۸ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۲۹ ب.ظ

ظهور شیوه های مدرن در تبلیغات انتخاباتی

ظهور شیوه های مدرن در تبلیغات انتخاباتی

در ابتدا برای به دست آوردن تعریف واژه تبلیغات انتخاباتی باید تعریفی از تبلیغات سیاسی به دست داد زیرا تبلیغات انتخاباتی نیز شعبه مهم و گسترده ای از تبلیغات سیاسی است.

واژه تبلیغات سیاسی به معنی پخش یا تحریک و یا به حرکت واداشتن اندیشه های ویژه و شکلی از ارتباط است که هدف آن نفوذ بر گرایش یک جمع یا جماعت و جهت دهی آن به سمت موضع و دلیل دلخواه فعال سیاسی است.

در واقع می توان تبلیغات سیاسی را این گونه تعریف کرد: «تلاش آگاهانه بعضی افراد یا گروهی به منظور کنترل یا تغییر نگرش سایر گروه ها با استفاده از ابزارهای ارتباطی که این امر واکنش مخاطبین را به تاسی از تبلیغات سیاسی در بر خواهد داشت».

تبلیغات انتخاباتی در ادوار مختلف تابع شرایط فکری و فرهنگی زمانه و گفتمان حاکم بر جامعه بوده و در هر دوره به مقتضای شرایط تفاوت هایی با دوران قبل داشته است اما قبل از بررسی ویژگی های تبلیغات انتخاباتی مدرن، گذری بر تبلیغات انتخاباتی سنتی داریم.

 ـ شیوه های تبلیغات انتخاباتی سنتی

تبلیغات انتخاباتی در ایران سابقه ای طولانی دارد و در نوع سنتی آن چسباندن پوستر کاندیداها با شعارهای جذاب و بعضا رمانتیک بر نقاط مختلف شهر، استفاده از بنرهای تبلیغاتی عظیم در محل ستاد انتخاباتی و برخی نقاط شهر، سخنرانی در مساجد و دانشگاهها و نشست های انتخاباتی با اصناف و اقشار مختلف اجتماعی از جمله آن است که البته این روزها این نشست ها و همایش ها با موضوعات روز از جمله شرایط سیاسی ، اقتصادی کشور، مسایل پیش روی دیپلماسی و عرصه بین الملل از جمله تحریم ها نیز آمیخته است و کاندیداها به عنوان افرادی صاحبنظر و صاحب ایده به طرح مباحث و نظرات خود می پردازند.

ملاقات با بزرگان و افراد تاثیرگذار و مرجع محلی و بومی، شرکت در مراسم های عزا و عروسی در حوزه های انتخابیه، عیادت بیماران در بیمارستان‌ها، دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان، سرکشی به سرای سالمندان و کودکان بی سرپرست از اموری است که همواره به عنوان نمادی از مردمی بودن در جامعه ما مطرح بود ه و اکنون نیز مورد توجه نامزدها قرار دارد.

توزیع برخی اقلام تبلیغاتی جذاب برای جوانان از جمله تی‌شرت، ساعت، کیف و لوازم التحریر با شعارهای تبلیغاتی و توزیع بلیت های اماکن مختلف فرهنگی، ورزشی و هدایای دیگر از دیگر اقدامات کاندیداهای انتخاباتی است.

ژست کاندیداها در عکس های انتخاباتی و شعارهای آنان در برگه تبلیغاتی نیز برخی دیگر از جذابیت هاست که کاندیداها تلاش دارند از آن برای رای آوری استفاده کنند، استفاده از پرچم ایران، عکس های مسوولان عالی نظام، استفاده از شعارهای رمانتیک و هنری و کلمات قصار برخی از متفکران و اندیشمندان تاریخی و معاصر و مسوولان عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز از دیگر راه های ایجاد جذابیت انتخاباتی است که البته برخی از کاندیداها از عکس های قدیمی تر خود که در آن جوان تر بودند برای تبلیغات نیز استفاده می کنند.

کسب اعتماد مردم از طریق مجاورت و بهره مندی از جایگاه علما، مفاخر علمی و فرهنگی، هنرمندان و ورزشکاران محلی و بومی و گرفتن عکس یادگاری در کنار آنان و همچنین انتشار برگه های اعلام حمایت آنان از خود، روش دیگری برای مردمی جلوه دادن کاندیداها می باشد.

برخی از روزنامه ها و نشریات محلی نیز با در اختیار قرار دادن ظرفیت اطلاع رسانی و احتمالا با دریافت وجوه صفحات خود را به صورت رپرتاژ آگهی در اختیار نامزدها می گذارند.

ـ ظهور شیوه های مدرن تبلیغات انتخاباتی

با ظهور رشد و تحول در فناوریها وابزارهای ارتباطی مدرن جلوه های ایجاد جذابیت در تبلیغات انتخاباتی نیز متحول شده است، در این میان برخی کاندیداها که اصطلاحا به روز تر هستند با ایجاد سایت اینترنتی برای خود و قرار دادن زندگی نامه، سوابق، عکس، نظریات و باورهای خود تلاش دارند به ذهن افراد جستجوگر در فضای وب راه یابند که در این میان استفاده از شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها نیز بخشی دیگر از این شیوه را شکل گرفته و حتی برخی از طرفداران کاندیداها اقدام به ایجاد وبلاگ هایی کرده و در آن پست هایی در طرفداری از کاندیدای مورد نظر خود قرار می دهند.

ارسال ایمیل به صورت انبوه از سوی کاندیداها و طرفداران آنان برای افراد از دیگر شیوه های جذب مخاطب می باشد آنان در ایمیل های خود با ارایه تصاویر و برنامه از کاندیداها، دریافت کنندگان را به رای به این افراد دعوت می کنند.

تولید و توزیع سی دی های تبلیغاتی از مجموعه اقدامات، عملکرد و نطق های انتخاباتی کاندیداها از دیگر اقداماتی است که با تحول تکنولوژیکی ظهور یافته و اکنون به شکل گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد که بعضا با هزینه های سنگین و بکارگیری گروه فنی و هنری از سوی کاندیداها تولید و منتشر می شود.

ورود تلفن همراه و گوشی های جدید با قابلیت های فراوان این امکان را به کاندیداها داده تا با ارسال پیامک های تبلیغاتی با عناوین و جملات مختلف و ایجاد بلوتوث هایی سعی در جذب مخاطب داشته باشند که برخی از نامزدها بجای ایجاد بلوتوث هایی به نفع خود و برنامه ها، تلاش دارند با ایجاد بلوتوث هایی به تخریب رقیب انتخاباتی خود بپردازند.

توزیع برخی اقلام تبلیغاتی نیز با ظهور تکنولوژی کمی دگرگون شده بگونه که هم اکنون نامزدها انتخاباتی ،گوشی تلفن همراه، فلش مموری، سیم کارت اعتباری و.. به اقلام تبلیغاتی خود اضافه کرده اند.

یکی از شیوه های که در تبلیغات انتخاباتی مجلس نهم بیش از گذشته باب شده است، مردمی جلوه دادن کاندیداها است که با روش هایی از جمله انتشار شماره حساب برای واریز کمک های مردمی و استفاده از پارچه نوشته ای با عنوان ‘ستاد مردمی انتخاباتی کاندیدا’، ‘این مکان به صورت رایگان در اختیار ستاد کاندیدا قرار گرفته است’ و ‘یا با تکثیر و توزیع این برگه به حمایت از این کاندیدا کمک کنید’ به جذب مخاطب و کسب وجاهت برای خود می پردازند.

برخی نامزدها نیز با ارسال پیامک و ارایه شماره حساب مردم را به کمک به ستاد انتخاباتی خود و تامین هزینه های تبلیغاتی دعوت می کنند.

 

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۴/۱۰/۰۸

نظرات (۱)

Haha. I woke up down today. You've cheeerd me up!