ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

اسلايدر

ساعت فلش مذهبي قرآن آنلاين

تقویم

فالطالع بينيفال روزانه
فالطالع بينيفال روزانه

حديث تصادفي

$
ایثارگران ونک

کربلا از زمان و مکان بیرون است و اگر تو می‌خواهی که به کربلا برسی باید از خود و بستگی‌هایش، از سنگینی‌ها و ماندن‌ها گذر کنی. حب حسبن علیه السلام، در دلی که خودپرست است، بیدار نمی‌شود.
سلام بر آنانی که بر خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم؛از نفس افتادندتاما از نفس نیفتیم؛ رفتند تا مابمانیم؛ شیرمردان ولایتمداری که ثابت کردند که اهل کوفه نبودندونیستند ونگذاشتند رهبرومقتدایشان در عین تنهائی ؛تنها بماند واکنون باز ماندگان آن قافله سراپا عشق با هزاران زخم گوش بفرمان ولی ومقتدایشان ؛ جان برکف آماده اند تا طومار نامردمان ونااهلان زمان را برهم بپیچند.اللهم عجل لولیک الفرج.
پيوندها

ابزار آپلود

آخرين نظرات
چهارشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲ ب.ظ

مختصات شیطان

  شیطان شناسی

 

 مختصات شیطان

  یکی از دشمن‌های سلوکی انسان ابلیس است.. در بیشتر آیات قرآن مراد از شیطان همان ابلیس است، بنابراین آیاتی که پیرامون شیطان هست ما را در شناخت ابلیس کمک می‌کند.

 

شیطان دشمن انسان است. بقره  208 " وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ " پیروی از دشمن نکنیداو برای شما یک دشمن آشکار است.

در سوره فاطر  6 " إِنَّ الشَّیْطَانَ لَکُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوّاً " به ما دستور می‌دهند، حالا که شیطان دشمنی آشکار است، شما هم او را دشمن فرض کنید. از دشمن خیر برنمیخیزد. از شیطان رحم انتظار نداشته باشید.

⬅️برای دشمنی خودش قسم یاد کرده سوره ص 83 " فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ " به عزت خداوند قسم می‌خورد که همه را گمراه می‌کند. شیطان بنا دارد همه را گمراه کند و به عزت خدا قسم می‌خورد، خدا هم هروقت بخواهد قسم بخورد به عزتش قسم می‌خورد. به اسم "یا عزیز" حضرت حق قسم می‌خورد. "یا عزیز" یعنی موجودی که شکست نمی‌خورد، نه در مقام علم و نه عمل. نه قضایش تغییر پیدا می‌کند و نه تقدیرش تغییر پیدا می‌کند.

⬅️ هدفش از این دشمنی چیست؟ سوره نسا 60 " ه وَیُرِیدُ الشَّیْطَانُ أَنْ یُضِلَّهُمْ ضَلالا بَعِیدًا  " شیطان اراده کرده مردم را در یک گمراهی غیرقابل برگشت بندازد. ظلالأ بعیدأ. گمراهی دور. یعنی یک گمراهی غیرقابل برگشت. کارهای خارق‌العاده هم که می‌تواند انجام دهد پس این کار را انجام می‌دهد.

گمراهی دور چیست؟ فاطر 6 " إِنَّما یَدْعُوا حِزْبَهُ لِیَکُونُوا مِنْ أَصْحابِ السَّعیرِ " دنبال این است که طرفدارانش از کسانی باشند که در طبقات جهنم جا دارند. تمام هدفش این است که به آتش سوزان جهنم بکشاند.

⬅️ قسم خورده است اما موجود ضعیفی است. نسا 76 " إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطَانِ کَانَ ضَعِیفًا " نقشه‌اش نقشه‌ی ضعیفی است. هم خودش ضعیف است و هم نقشه‌اش ضعیف است.

⬅️با اینکه ضعیف است، اما خیلی‌ها را گمراه کرده یاسر 62 " وَ لَقَدْ أَضَلَّ مِنکُمْ جِبِلاً  کَثیراً  أَ فَلَمْ تَکُونُوا تَعْقِلُونَ " گروه زیادی از شما را گمراه کرده. آیا اندیشه نمی‌کنید؟

⬅️در چه شکلی طرف را وادار به گمراهی میکند؟ رابطه شیطان با گمراه کردن چیست؟ شیطان را در قیامت محاکمه می‌کنند و همه مردم از او گله دارند که او ما را گمراه کرد. می‌گوید من چه کاری با شما کردم؟ من در کدام مجلس گناهتان بودم؟ ابراهیم 22 " ما کَانَ لِیَ عَلَیْکُم مِّن سُلْطَانٍ إِلاَّ أَن دَعَوْتُکُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِی فَلاَ تَلُومُونِی وَلُومُواْ أَنفُسَکُم " در قیامت می‌گوید من اصلأ سلطه‌ای بر شما نداشتم. من فقط گفتم این مسیر را بروید و شما هم گوش کردید. مرا ملامت نکنید، خودتان را ملامت کنید.

اگر کنار یک آب جوی رونده باشید، و در تاریکی محض باشید، آب را نمی‌بینید. ماه از پشت ابر بیرون می‌آید و شما آب را می‌بینید. شیطان هم همینگونه است. از پشت ابر بیرون می‌آید و خباثت خودت را می‌بینی. او فقط نشان می‌دهد که تو آدم خبیثی هستی. او شناگری به کسی یاد نمی‌دهد. به تو ثابت می‌کند که شناگر خوبی هستی. شیطان فقط راه را نشان می‌دهد. بنابراین تنها ارتباط او با گناه دعوت به گناه است وگرنه در هیچ مجلس گناهی حضور ندارد.

⬅️ همین موجود می‌گوید من به یک طایفه‌ای تسلط ندارم. نحل 99 "  إِنَّهُ لَیْسَ لَهُ سُلْطَانٌ عَلَى الَّذِینَ آمَنُواْ وَعَلَى رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ " برای شیطان سلطه‌ای نیست بر کسانی‌که 1- ایمان آورده باشند و به خدا توکل کرده باشند. کسانی که این دو خصوصیت را با هم دارند. لذا لازم است ما ماهیت توکل و حد توکل و راه توکل پیدا کردن را بدانیم. گاهی ما انسان‌ها تنبلی را توکل میگوییم در حالی‌که توکل نهایت فعالیت است. توکل در مرحله نتیجه است، نه در مرحله فعل. کارت را انجام می‌دهی ولی نتیجه‌اش را به خدا واگذار می‌کنی به خدا. این کار سختی است .

ایمان شش جز دارد که یک جز آن توکل است.

ولی خود شیطان می‌گوید و در قرآن هست که همه را گمراه می‌کنم مگر بندگان خالص را. باید بدانی که مخلصین چه کسانی هستند و چه‌جوری مخلص شده‌اند؟ "  إِنَّا أَخْلَصْنَاهُم بِخَالِصَةٍ ذِکْرَى الدَّارِ " انسان‌ها معاد باور مخلص می‌شوند.

⬅️ شیطان کی موفق می‌شود؟ عامل موفقیت شیطان غفلت است. اعراف 205 "  وَلاَ تَکُن مِّنَ الْغَافِلِینَ  "  دستور است که از غفلت‌کننده‌ها نباشید. چرا؟ " وَمَن یَعْشُ عَن ذِکْرِ الرَّحْمَنِ نُقَیِّضْ لَهُ شَیْطَاناً فَهُوَ لَهُ قَرِینٌ و " کسانی که از یاد خدا غفلت کند، از ذکر حضرت حق غفلت کنند، شیطان را همراهشان میکنیم. ( غفلت از خداوند موجب همراهی شیطان می‌شود.) همنشین او می‌شود. نه اینکه گاهی هست و گاهی نیست. دایماٌ همرا هش است. پس بر ما لازم است که بدانیم شاخصه غفلت از خداوند چیست؟ و آیا ما از خدا غفلت کرده‌ایم یا نکرده‌ایم؟ اگر شیطان همراه و همنشین کسی بود، بد همنشینی است. " وَﻣَﻦ ﯾَﻜُﻦِ اﻟﺸّﯿْﻄَﺎنُ ﻟَُ ﻗَﺮِﯾﻨﺎً ﻓَﺴَﺎءَ ﻗَﺮِﯾﻨﺎً. "وقتی شیطان همنشین انسان شد، کنترل انسان دستش می‌افتد و انسان مثل یک ماشین کنترلی در دست شیطان می‌شود.

⬅️ آیا شیطان دیده می‌شود؟ اعراف 27 " إِنَّهُ یَرَاکُمْ هُوَ وَقَبِیلُهُ مِنْ حَیْثُ  لاَ تَرَوْنَهُمْ " او و هم‌جنسانش شما را می‌بینند، از جایی که خودشان دیده نمی‌شوند. شیاطین و جنیان دیده نمی‌شوند ولی قابل دیدن هستند. مثلأ برای حضرت نوح و حضرت عیسی تجسم پیدا می‌کنند. ولی در همه موارد دیده نمی‌شوند. جلوی انبیا می‌آید. برای تعداد کمی از اهل سلوک که شناخته شده هستند

 

الّلهُـــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــرج

 

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۴/۱۲/۱۹

نظرات (۲)

Okay I'm coniencvd. Let's put it to action.
۲۰ اسفند ۹۴ ، ۰۰:۰۸ رسانه بلندآوا
رسانه بلندآوا
http://bolandava.ir/post/818

کپی برداری از مطالب این سایت با ذکر نام نویسنده و نام سایت مجاز است .