ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

اسلايدر

ساعت فلش مذهبي قرآن آنلاين

تقویم

فالطالع بينيفال روزانه
فالطالع بينيفال روزانه

حديث تصادفي

$
ایثارگران ونک

کربلا از زمان و مکان بیرون است و اگر تو می‌خواهی که به کربلا برسی باید از خود و بستگی‌هایش، از سنگینی‌ها و ماندن‌ها گذر کنی. حب حسبن علیه السلام، در دلی که خودپرست است، بیدار نمی‌شود.
سلام بر آنانی که بر خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم؛از نفس افتادندتاما از نفس نیفتیم؛ رفتند تا مابمانیم؛ شیرمردان ولایتمداری که ثابت کردند که اهل کوفه نبودندونیستند ونگذاشتند رهبرومقتدایشان در عین تنهائی ؛تنها بماند واکنون باز ماندگان آن قافله سراپا عشق با هزاران زخم گوش بفرمان ولی ومقتدایشان ؛ جان برکف آماده اند تا طومار نامردمان ونااهلان زمان را برهم بپیچند.اللهم عجل لولیک الفرج.
پيوندها

ابزار آپلود

آخرين نظرات
چهارشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۰۳ ق.ظ

درد دل وانتظارات وگلایه های برخی از ایثارگران

انتظارات وگلایه های ایثارگران


چرا ایثارگران وخانواده های شهدا واسراءوجانبازان به حق وحقوقشان نرسیدند!!
.
آنهائی که که روزگاری برای دفاع از آب و خاک و جان و مال و ناموس مردم جنگیدید اما برای دفاع از حق و حقوق خودشان کوچکترین گامی بر نمی دارند چرا؟در مباحثات روزمره ودر انتخابات پشت سر کسانی حرکت می کنند که حق وحقوقشان را ضایع کرده اند!!
تاُسف می خوردیم از استدلالهای برخی از آنان!.همگی متحدالنظر هستند که ما در این زمان کم نظیر در تاریخ کشورمان مطیع امر رهبر و ولی فقیهمان هستیم واقعا" همینطور است اما بخدا او هم که خودش بزرگ این قافله زخم خورده است مظلوم است والله با اینکه جهانی گوش بفرمانش هستند وایثارگران فدائی اش ،بخدا مظلوم ترین است البته که مظلومیت را از اجدادش به ارث برده اما زبان گویایش چون شمشیر بران مالک اشتر وایثارگران ساکتند چرا که مطیع امر ولی بودند وهستند وخواهند ماند.

در روزگاری که هر وزارتخانه یا سازمان دولتی را بتکانی دست کم یک سوم از کارکنانش مازادند و بیخودی حقوق می گیرند؛

در مملکتی که از هر زاویه اش ثروت می باردسرمایه های عظیم نفت وگاز و معادن و ....که درآمد حاصل از آنها به شمارش نمی آید ٬ درآمدهای کلان نفتی ٬ سودهای حاصل از سرمایه گذاریهای بسیار بزرگ وسود آور و سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و فعالیت های اقتصادی و دیگر مداخل آنان را که اگر سرانگشتی بشمارید به رقمی افسانه ای خواهیدرسید ولی طرحهای خدمات رسانی به ایثارگران وخانواده هایشان با مشکل مالی مواجه هست آیا با این همه ثروت ودرآمد واقعا" مشکل کمبود منابع مالی داریم ؟این مشکل فقط دراین مملکت برای ایثارگران وخانواده هایشان ودرمان وحقوق وومسکن همین گروه فقط هست یا برای لیگ فوتبال هم مشکل وجود دارد؟اگر شکستی در برنامه های فوتبال پیش آید مسئولین فوتبال این کشور اعلام می دارند که ما اصلا" مشکل بودجه ای نداریم واگر کاستی بوده علت دیگری دارد!!! اما وقتی درمان جانبازی ،مادر شهیدی ، همسرایثارگری   به مشکل بر میخورد بحث نبود منابع مالی و تغییر موسسه های بیمه گربا فاصله بسیارکم به وسط می آید!!

در زمانه ای که رسانه ها در زمینه های مختلف قدرت بزرگنمایی دارند ،اما تعدادی اندک از آنان  از مسائل ایثارگران می نویسند چون برای همگان محرز شده که به خانواده های ایثارگران وشهدا وجانبازان واسرا ء اینقدر دادند که دیگه هیچ کمبودی ندارندوباب شده که عده ای می گویند تو این مملکت همه چی مال این گروه هاست ومملکت را دارند دولپی می خورند!!!

صدا وسیما کمتر و اون هم در زمانی خاص مثلا" فقط هفته دفاع مقدس گاهی هم در باره رشادتهای رزمندگان چند دقیقه ای برنامه پخش میکند آنهم لابلای پیامهای بازرگانی!! ٬ در حالی که تعدادی اندک از فیلمسازان  با امکانات محدود پیامدهای بی توجهی به نیازهای رزمندگان وجانبازان را در فیلمهایشان به تصویر میکشنداما دریغ از یک تلنگر کوچک به مسئولین، قلقلکشان هم نمیشود تا چه برسد به اینکه تحت تاُثیرشان قرار دهد!!

بیایید پایان دهیم به نمک نشناسی مسؤلانی که چنان در تاراج و اختلاس و ارتشاء و رانتخواری غرق شده اند که دیگر حتی به یاد نمی آورند این میزها را از صدقه سر چه کسانی دارند. مسؤولانی که اگر ایثارگر یا جنگدیده بودند محال بود حقوق ایثارگران و رزمندگان را پایمال کنند ونادیده بگیرند! .اگر از آنچه بر سرمان می آورند گله می کنیم .بیشتر ناراحتی مان این است که سازمانی که متولیمان هست کوتاهی دارد!چرا بنیاد شهید لایحه خدمات رسانی را مدیریت نکند وبجای بررسی این طرح در سایر مجامع، خود بنیاد جراُت کند ومداخله نماید!

مقصر کیست؟ ما که حق خودمان را جدی نگرفتیم یا آنان که مطالبات ما را به شوخی گرفته اند؟

اگر صاحبان اصلی انقلاب و بازماندگان جنگ٬ حقوق خود را جدی پیگیری می کردند٬ مسؤولان کشور هرگز فراموش نمی کردند که ثروت بادآورده خود را وامدار چه کسانی هستند. اگر حقوق ایثارگران مدنظر قرار می گرفت٬ خزانه دولت آن چنان سرریز نمی شد که عده ای بی آن که کمترین زحمتی برای ایران و انقلاب و جنگ کشیده باشند٬ بتوانند بیت المال را غارت و سه هزار میلیارد٬ سه هزار میلیارد اختلاس کنند. بیائید برای جان برکفان مملکتمان وآنان که جان خود را در طبق اخلاص نهادندوآرامش رابه مردم قهرمان وایران اسلامی مان هدیه نمودند گامهایی برای اهدا سلامتی وشادابی به آنان وخانواده هایشان هر چند کوچک برداریم :قابل ذکر است که تا کنون خدمات ویژه وبیشماری مسئولین جمهوری اسلامی ایران به ایثارگران ارائه نموده اند ولی لازم است تا اصلاحاتی در خدمات وهمچنین  سطح ودایره شمول این خدمات به وجود آورده  و ارائه نمایند واگر شکوه ای هست به همه مسئولین سازمانها وادارات ویا همه مسئولین بنیادنیست زیرا خیلی از مسئولین با تمامی وجود در خدمت ایثارگران بوده اند وبرای آنها سنگ تمام را گذاشته اند واین شکوه ها برخی از مسئولین را در بر میگیرد ووقطئا" ایثارگران این خدمات را ارج خواهند نهادو ارائه این مسائل نشانه ناسپاسی وطلب از نظام نیست وایثارگران سربازاین  نظام هستند ودر تمامی موارد گوش به فرمان ولی فقیه ورهبرشان خواهند ماند ودر راه حفاظت وحراست از ارزشهای این نظام وانقلاب از سر وجانشان خواهند گذشت  لذابیان مشکلات موجود انتظارات بیشتری است که ایثارگران  در جهت بهبود وضعیت موجود دارند.

- رزمندگان  وجان برکفان سپاهی وارتشی وبسیجی از نخستین روز اعزام یا حضور در جبهه ها٬ صرف نظر از آن که اکنون شاغل٬ بازنشسته یا بیکار باشند٬ باید از حقوق و مزایای حالت اشتغال به صورت مادام العمر برخوردار شوند و حقوق ایام ماسبق ایشان نیز بر پایه سال اجرای قانون (به روز) باید محاسبه و اعمال شود.

-تعیین حقوق برای ایثارگرانی که شاغل هستند ودریافتی آنها بابت شغلشان هست واز بابت ایثارگریشان هیچگونه دریافتی ندارند که این مورد در حال حاضر از مصادیق بارز بی عدالتی بین ایثارگران می باشد.

-واگذاری همه امور ایثارگران به سازمان بنیاد شهید وامور ایثارگران ،چه ایثارگران شاغل وچه غیر شاغل زیرا در این صورت شاهد وحدت رویه در تمامی امور به نسبت عادلانه برای همه ایثارگران خواهیم بود.لازم به ذکر است که واگذاری امور ایثارگران به سازمانهای گوناگون باعث گردیده تا وحدت رویه ای وجود نداشته باشد وهر سازمانی سازو کار خودش را پیش بکشد واین از مصادیق روشن بی عدالتی است.

-لازم است تا تمامی رزمندگان چه معسر وچه غیر معسر ،از مزایای حقوق وامتیازات یکسان برخوردار باشند زیرا در این میان حقوق بسیاری از رزمندگان که آبرومندانه زندگی می نمایندومشمول دریافت حقوق ومزایا قرار نگرفته اند تضییع گردیده است .

- پرداخت حقوق ومزایا به تمامی ایثارگران چه شاغل وچه غیر شاغل از مواردی است که تمامی کشورهای جهان برای همه شرکت کنندگان در جنگها ومدافعان جان برکف کشورشان به صورت یکسان در نظر گرفته اند و محروم کردن نیمی از جانبازان واسراء از دریافت حقوق ایثارگری به بهانه دریافت بابت شغل واشتغالشان بسیار ناعادلانه است.همچنین ایجادتفاوت بین رزمندگان با عنوان معسر وغیرمعسر مصداق نابرابری است(البته در تعیین حقوق جانبازان واسراء ورزمندگان ماههای حضور رزمنده در جنگ و مقدار درصد جانبازان واسراء وسالهای اسارت لازم است تادر میزان حقوق دریافتی منظورگردد)

- همه این دلاورمردان٬ از تاریخ نخستین اعزام یا حضور در جبهه ها باید رایگان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند و این بیمه باید مادام العمر باشد و کل حق بیمه های پرداخت شده توسط ایشان از روز یادشده تا کنون٬ باز پس داده شود.

- در صورت فوت هر یک از جانبازان و رزمندگان٬ افراد تحت تکفل وی باید از شرایط معادل شاهد برخوردار شوند.

- همه جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان یا جانبازانی که گرفتار نقصان مدارک (صورت سانحه و) هستند و تکمیل پرونده آنان به علت نقصانهای موجوددر قانون ٬ معطل مانده است باید بدون کارشکنی و بهانه گیری و بی معطلی٬ تحت پوشش قرار گیرند.

- تمامی بسیجیان ورزمندگان و اسرا وخانواده های معظم شهداباید از پرداخت هر گونه مالیات و عوارض معاف باشند.

- حداکثر خدمات و تسهیلاتی که تا کنون به هر یک از ایثارگران ارائه شده و عده ای از دریافت برخی از این خدمات محروم مانده اندباید برای همه ایثارگران منظور شود.

- واگذاری فرصت های شغلی و تسهیلات دولتی و بانکی و مجوزهای استان ها به ایثارگران و فرزندان آنان

صدور کارت منزلت وکارتهای ویژه در جهت  رفع برخی محدودیتها در شهرها از جمله کارتهای طرح ترافیک و.... بدون محدودیت برای تمامی ایثارگران

-  پرداخت وامهای بدون بهره در جهت تاُمین خواسته ها ونیازهای ضروری ایثارگران با مبالغ بالا

- همه قوانین حمایتی ایثارگران که مصوب شده اما معطل هستند بدون بهانه به اجرا درآیند.

-برخی از ایثارگران از سهام موجود در موسسه های شاهد محروم مانده اند که لازم است از این امتیاز بهره مند گردند

-لازم است تابه  همه همسران جانبازان بیست وپنج درصد به بالا وتعدادی از جانبازان زیر بیست وپنج درصد به تشخیص کمیسیون پزشکی که در منزل از جانبازان پرستاری می نمایند،حق پرستاری پرداخت گردد

-در ارتباط با مسائل قضائی ومشکلاتی که برخی سازمانها در اجرای دستورالعملهای موجود بر سر راه ایثارگران ایجاد می نمایند،کمیسیون ماده 16 جدیت بیشتری منظور نماید تا این سازمانها وادارات به ایثارگران تحمیل شرایط نامناسبی ننمایند.

ایثارگران ونک

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۵/۰۲/۰۸

نظرات (۲)

This is just the pefcert answer for all forum members
خدا قوت اقای دکتر . عالی بود