ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

اسلايدر

ساعت فلش مذهبي قرآن آنلاين

تقویم

فالطالع بينيفال روزانه
فالطالع بينيفال روزانه

حديث تصادفي

$
ایثارگران ونک

کربلا از زمان و مکان بیرون است و اگر تو می‌خواهی که به کربلا برسی باید از خود و بستگی‌هایش، از سنگینی‌ها و ماندن‌ها گذر کنی. حب حسبن علیه السلام، در دلی که خودپرست است، بیدار نمی‌شود.
سلام بر آنانی که بر خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم؛از نفس افتادندتاما از نفس نیفتیم؛ رفتند تا مابمانیم؛ شیرمردان ولایتمداری که ثابت کردند که اهل کوفه نبودندونیستند ونگذاشتند رهبرومقتدایشان در عین تنهائی ؛تنها بماند واکنون باز ماندگان آن قافله سراپا عشق با هزاران زخم گوش بفرمان ولی ومقتدایشان ؛ جان برکف آماده اند تا طومار نامردمان ونااهلان زمان را برهم بپیچند.اللهم عجل لولیک الفرج.
پيوندها

ابزار آپلود

آخرين نظرات
چهارشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، ۰۳:۱۱ ب.ظ

بازنشستگی جانباران و آزادگان چگونه است؟

بازنشستگی جانباران و آزادگان چگونه است؟
 
 جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و آزادگان می‌توانند با داشتن 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه درخواست بازنشستگی کنند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی کاربران در مورد بازنشستگی جانبازان و معلولین سوال داشتند که در این باره روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد.
جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و آزادگان می‌توانند با داشتن 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه درخواست بازنشستگی کنند. در این حالت بر اساس درجه جانبازی و مدت اسارت تا سقف 10 سال به سوابق آن‌ها اضافه می‌شود و مستمری‌شان بر مبنای 30 سال سابقه محاسبه خواهد شد.
برای تعیین سنوات ارفاقی جانبازان، درجه نقص عضو و ازکارافتادگی مبنای میزان سوابق اعطایی خواهد بود به طوریکه جانبازانی که بین 20 تا 40 درصد نقص عضو یا کاهش توانایی داشته باشند، حداقل 3 و حداکثر 6 سال به سوابق آن‌ها اضافه خواهد شد. همچنین به درجات بین 40 درصد تا ازکارافتادگی کامل حداقل 6 و حداکثر 10 سال ارفاق خواهد شد.
تشخیص درجه معلولیت جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به عهده کمیسیون پزشکی بنیاد شهید است. مرجع محاسبه و تعیین سنوات ارفاقی جانبازان و آزادگان مشمول تامین اجتماعی دستگاه‌های دولتی و یا وابسته به دولت، شورای امور اداری و استخدامی خواهد بود.
مدت اسارت اسرای آزادشده برای تعیین و احراز و محاسبه سوابق جهت بازنشستگی به ازای هر یک سال اسارت دو سال محاسبه خواهد شد، جانبازان و آزادگانی که دارای 20 سال سابقه نزد سازمان تامین اجتماعی باشند و با توجه به سنوات ارفاقی سوابق آن‌ها به 30 سال تمام برسد، برای تحقق بازنشستگی نیازی به شرط سنی ندارند. اما جانبازان و آزادگانی که با دارا بودن 20 سال سابقه واقعی به انضمام سوابق ارفاقی، سوابقشان به 30 سال نرسد، شرط سنی برای مردان 50 و برای زنان 45 سال خواهد بود.
همچنین خدمت مازاد بر 30 سال برای این قبیل از بیمه‌شدگان در تعیین حقوق بازنشستگی آنان محاسبه نخواهد شد. مدت خدمت داوطلبانه جانبازان، رزمندگان، آزادگان و شهدا در جبهه، قبل از استخدام و اشتغال، جزو سنوات قابل قبول از لحاظ بازنشستگی خواهد بود. این سنوات به‌عنوان سوابق سخت و زیان‌آور محسوب می‌‌شود و به ازای هرسال، یک سال و نیم محاسبه خواهد شد.
 مراجع قابل قبول برای تعیین و ارائه گواهی بابت خدمت داوطلبانه در جبهه عبارت‌اند از نیروهای مسلح، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، جمعیت هلال‌احمر، و وزارت جهاد کشاورزی.
 خدمت نظام‌وظیفه در جبهه قبل از اشتغال یا حین اشتغال جزو سوابق پرداخت حق بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود. حق بیمه این دوران هفت سی‌ام توسط بیمه‌شده و بیست و سه سی‌ام توسط دولت پرداخت خواهد شد.
مبنای محاسبه مستمری کارکنان ثابت دستگاه‌های دولتی که بر اساس این قانون بازنشسته می‌شوند آخرین حقوق دریافتی آنان (آخرین حکم کارگزینی) که بر اساس آن حق بیمه کسر شده خواهد بود. در مورد کارکنان بخش خصوصی مبنای محاسبه مستمری متوسط حقوق دریافتی آنان در 2 سال آخر خدمت خواهد بود

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۶/۱۲/۲۳