ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

اسلايدر

ساعت فلش مذهبي قرآن آنلاين

تقویم

فالطالع بينيفال روزانه
فالطالع بينيفال روزانه

حديث تصادفي

$
ایثارگران ونک

کربلا از زمان و مکان بیرون است و اگر تو می‌خواهی که به کربلا برسی باید از خود و بستگی‌هایش، از سنگینی‌ها و ماندن‌ها گذر کنی. حب حسبن علیه السلام، در دلی که خودپرست است، بیدار نمی‌شود.
سلام بر آنانی که بر خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم؛از نفس افتادندتاما از نفس نیفتیم؛ رفتند تا مابمانیم؛ شیرمردان ولایتمداری که ثابت کردند که اهل کوفه نبودندونیستند ونگذاشتند رهبرومقتدایشان در عین تنهائی ؛تنها بماند واکنون باز ماندگان آن قافله سراپا عشق با هزاران زخم گوش بفرمان ولی ومقتدایشان ؛ جان برکف آماده اند تا طومار نامردمان ونااهلان زمان را برهم بپیچند.اللهم عجل لولیک الفرج.
پيوندها

ابزار آپلود

آخرين نظرات
دوشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۷ ق.ظ

باز نشستگی وحالت اشتغال جانبازان وایثارگران

 بازنشستگی و حالت اشتغال جانبازان و ایثارگران

پرسش و پاسخ بازنشستگی و حالت اشتغال جانبازان و ایثاگران : ۱- آیا احکام حقوقی شاغلین در دستگاه‌های اجرایی همانند ایثارگران حقوق‌بگیرحالت اشتغال از بنیاد شهید، باید توسط سپاه صادر شود؟ حسب قوانین، هیچ تفاوتی درباره جانبازان بسیجی و وظیفه مشمول قانون حالت اشتغال به جهت احکام حقوقی وجود ندارد. این قبیل جانبازان دارای سه وضعیت کلی هستند: الف- حقوق حالت اشتغال خود را از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت می‌کنند و شاغل در هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی نیستند. ب- حقوق حالت اشتغال خود را از دستگاه محل خدمت خود اعم از نیروهای مسلح یا دستگاه‌های اجرایی دریافت می‌کنند. ج- شاغل در دستگاه‌های اجرایی هستند و با دارابودن رأی از کارافتادگی و عدم ممنوعیت دریافت حقوق حالت اشتغال همزمان با دریافت حقوق از محل خدمت، مایلند حقوق حالت اشتغال خود را نیز از بنیاد شهید دریافت کنند؛ همانند کسانی که هم‌اکنون دو دریافتی دارند. صدور احکام حقوقی همه گروه‌های فوق براساس قوانین و مقررات نیروهای مسلح محاسبه خواهد شد و حسب مورد توسط بنیاد و دستگاه اجرایی محل خدمت پرداخت می‌شود. لذا شاغلین در دستگاه‌های اجرایی چنانچه مایل باشند باید با مراجعه به مجموعه‌های ذی‌ربط در نیروهای مسلح و با ارائه تمامی سوابق مؤثر در صدور حکم، پس از صدور آن به دستگاه محل خدمت مراجعه کنند و متقاضی اجرای حکم شوند.

۲- نحوه تبدیل وضعیت ایثارگرانی که در گذشته مشمول بند ج یا بازنشسته قبل از تصویب قانون حالت اشتغال شده‌اند چگونه است؟ برابر بند۴ دستورالعمل تعیین از کارافتادگی کلی جانبازان مشمول قانون حالت اشتغال مصوب فرماندهی کل قوا که در تاریخ ۱۶/۵/۸۱ توسط ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شده است، جانبازانی که قبلا به سبب جانبازی در شمول یکی از وضعیت‌های بند ج ماده۱۰۸ قانون استخدامی آجا، ماده ۱۲۱ سپاه و ماده۱۰۴ قانون قبلی ناجا و یا طبقه پنج سطح سلامت قرار گرفته باشند می‌توانند به شورای عالی پزشکی معرفی و در صورت شمولیت، از مزایای قانونی حالت اشتغال بهره‌مند شوند. بنابراین تمامی جانبازان مشمول این بند که تاکنون به شورای عالی پزشکی نیروی مربوط جهت تعیین‌تکلیف مراجعه نکرده‌اند می‌توانند با پیگیری و اخذ رأی شورای عالی پزشکی مشمول قانون حالت اشتغال شده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

بدیهی است تاریخ حالت اشتغال آنان از زمان تشخیص شورای عالی پزشکی محاسبه خواهد شد. ایثارگرانی که قبل از تصویب قانون حالت اشتغال یا پس از تصویب آن حسب قوانین مختلف بدون استفاده از مزایای قانون حالت اشتغال بازنشسته شده باشند، چنانچه به کمیسیون‌های پزشکی ذی‌صلاح در بنیاد شهید و نیروهای مسلح مراجعه کنند و ازکارافتاده‌ کلی شناخته شوند به دو طریق می‌توانند از مزایای حالت اشتغال استفاده کنند. اقداماتی که نهادهای متولی در ممانعت از پذیرش بازنشستگان جانباز در کمیسیون‌های پزشکی به عمل می‌آورند خلاف قانون بوده و به دلیل ممانعت از احقاق حقوق قانونی قابل پیگیری در مراجع قضایی است.

الف- با عنایت به اینکه برابر بند یک ماده واحده قانون الحاق یک تبصره به قانون استخدام جانبازان، اسرا و مصوب ۷۵/۹/۷ مجلس شورای اسلامی دریافت حقوق بازنشستگی، وظیفه و مستمری به سبب قانون دیگر مانع دریافت حقوق حالت اشتغال نیست. لذا جانبازان بازنشسته ازکارافتاده‌ کلی علاوه بر دریافت حقوق بازنشستگی که حاصل سنوات خدمت آنان است می‌توانند از طریق بنیاد شهید خواهان حقوق حالت اشتغال خود به عنوان حقوق ایثارگری شوند. جمع این دو دریافتی به استناد بند۲ ماده واحده قانون الحاق، مشمول هیچ یک از مقررات مربوط به دریافت دو حقوق از صندوق دولت و صندوق‌های بازنشستگی نیست.

ب- برابر تبصره یک ماده۴۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، حقوق بازنشستگی مشمولان قانون حالت اشتغال که برابر سایر قوانین و مقررات مربوط بازنشسته شده باشند مشابه کارکنان همطراز (بازنشسته در سال تصویب این قانون) یعنی تاریخ ۹۱/۱۰/۲ تطبیق و اعمال می‌شود. بنابراین تمامی ایثارگران مشمول قانون حالت اشتغال که در نیروهای مسلح یا دستگاه‌های اجرایی حسب سایر قوانین در سال‌های گذشته بازنشسته شده‌اند باید با مراجعه به یگان‌های خدمت مربوط به نیروهای مسلح احکام جدید همطراز با کادر نیروهای مسلح را تقاضا کرده و به صندوق‌های بازنشستگی جهت اصلاح احکام حقوقی ارائه کنند

 

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۵/۰۵/۰۴