ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

اسلايدر

ساعت فلش مذهبي قرآن آنلاين

تقویم

فالطالع بينيفال روزانه
فالطالع بينيفال روزانه

حديث تصادفي

$
ایثارگران ونک

کربلا از زمان و مکان بیرون است و اگر تو می‌خواهی که به کربلا برسی باید از خود و بستگی‌هایش، از سنگینی‌ها و ماندن‌ها گذر کنی. حب حسبن علیه السلام، در دلی که خودپرست است، بیدار نمی‌شود.
سلام بر آنانی که بر خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم؛از نفس افتادندتاما از نفس نیفتیم؛ رفتند تا مابمانیم؛ شیرمردان ولایتمداری که ثابت کردند که اهل کوفه نبودندونیستند ونگذاشتند رهبرومقتدایشان در عین تنهائی ؛تنها بماند واکنون باز ماندگان آن قافله سراپا عشق با هزاران زخم گوش بفرمان ولی ومقتدایشان ؛ جان برکف آماده اند تا طومار نامردمان ونااهلان زمان را برهم بپیچند.اللهم عجل لولیک الفرج.
پيوندها

ابزار آپلود

آخرين نظرات
دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۱۶ ب.ظ

بررسی قوانین باز نشستگی ایثارگران


بررسی قوانین بازنشستگی ایثارگران(۲)


 در ادامه بخش اول بررسی قوانین بازنشستگی ایثارگران که به بیان برخی محدودیت‌ها اشاره کردیم و در اصلاحیه این قانون توسط مجلس شورای اسلامی، برخی از آن محدودیت‌ها رفع شد، به برخی دیگر اشاره خواهیم داشت:
ج- در تبصره6 الحاقی به قانون نحوه بازنشستگی جانبازان، تکلیف پرداخت حق بیمه و مستمری قابل پرداخت تا احراز شرایط بازنشستگی و حق بیمه سنوات ارفاقی در دستگاه‌های دولتی برعهده دستگاه و در دستگاه‌های غیردولتی ازجمله دستگاه‌های مشمول قانون کار، برعهده دولت گذاشته شده است که با اعلام سازمان تامین‌اجتماعی، اعتبار مربوط طی ردیف جداگانه‌ای همه ساله در بودجه سالانه پیش‌بینی و به حساب سازمان تامین‌اجتماعی واریز خواهد شد.

با این مصوبه قانونی تکلیف جانبازان و آزادگان در پرداخت کسورات حق بیمه سنوات ارفاقی مشخص شد. دستگاه‌های دولتی موظفند کسورات سنوات ارفاقی کارکنان جانباز و آزاده خود را محاسبه و به سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت کنند. جانبازان و آزادگان شاغل در بخش‌های غیردولتی ازجمله دستگاه‌های مشمول قانون کار، کسورات آنان توسط سازمان تامین‌اجتماعی محاسبه و با اعلام آن به دولت در بودجه سنواتی پیش‌بینی و به حساب سازمان تامین‌اجتماعی واریز خواهد شد. بهانه‌هایی که اخیرا در مسیر بازنشستگی مشمولین قانون کار شاغل در بخش‌های غیردولتی برای تامین کسورات ایجاد شده، با این مصوبه حل شده است و در صورت ایجاد موانع در مسیر بازنشستگی قابل پیگیری در دیوان عدالت اداری است و با صدور یک رأی در شعب دیوان در این خصوص که مستند به قانون است، به استناد تبصره ماده11 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری که بیان می‌دارد:

پس از صدور رأی و قطعیت آن براساس ماده11، مرجع محکوم‌علیه علاوه بر اجرای حکم، مکلف به رعایت مفاد آن در تصمیمات و اقدامات بعدی خود در موارد مشابه است.
سایر ایثارگران نیازی به طرح مجدد شکایت نداشته و سازمان تامین‌اجتماعی مکلف خواهد شد برای سایرین نیز منطبق با رأی صادره اقدام کند. با توجه به صراحت تبصره‌های الحاقی به قانون نحوه بازنشستگی جانبازان، دستگاه‌های متولی از بهانه‌تراشی دست برنداشته و با سنگ‌اندازی مانع احقاق حقوق ایثارگران شدند.
مجلس شورای اسلامی در تاریخ22/9/84 برای رفع این ابهامات، استفساریه‌ای به شرح زیر را به تصویب رساند. در متن ماده واحده استفساریه آمده است:
آیا کارگران جانباز و آزاده شاغل در کارخانجات، کارگاه‌ها، شرکت‌های خصوصی، بخش‌های غیردولتی و دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است مشمول مفاد تبصره6 ذیل ماده واحده قانون اصلاح قانون نحوه بازنشستگی جانبازان می‌باشند یا خیر؟
نظر مجلس در پاسخ استفساریه به شرح زیر است:
بلی، مشمول مفاد تبصره6 ذیل ماده واحده قانون مذکور می‌باشند. با این پاسخ قانونی مجلس که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است جای هیچ تردیدی باقی نمی‌ماند که همه مشمولین قانون تامین‌اجتماعی از مزایای قانون نحوه بازنشستگی جانبازان برخوردار می‌شوند.
در تبصره3 قانون اصلاح قانون نحوه بازنشستگی جانبازان آمده است: آیین‌نامه اجرایی این قانون توسط سازمان تامین‌اجتماعی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. آیا در تهیه این آیین‌نامه بنیاد نقش داشته است یا خیر؟ مهم این است که این آیین‌نامه منطبق با قانون تهیه نشده و مشکلات عدیده‌ای را برای ایثارگران به وجود آورده است. با عنایت به اینکه در مقدمه آیین‌نامه و در جلسه هیأت وزیران قید شده، بنا به پیشنهاد وزارت رفاه و تامین‌اجتماعی، بعید نیست این اقدام بدون همکاری بنیاد به انجام رسیده باشد.
اولین ایراد به آیین‌نامه هیأت وزیران با عنایت به اینکه پس از قانون استفساریه مجلس تهیه شده است، بی‌توجهی به قانون استفساریه مجلس در حوزه شمول دستگاه‌هایی است که مشمول این قانون می‌شوند. در استفساریه مجلس به صراحت آمده است. کارگران جانباز و آزاده شاغل در کارخانجات، کارگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی نیز شامل بهره‌مندی از قانون نحوه بازنشستگی جانبازان می‌شوند، لکن در آیین‌نامه اجرایی هیأت وزیرات تصریحی بر این مورد نشده است و همین مسئله بهانه‌ای در اختیار متولیان گذاشته تا اجرای این قانون را درباره کارکنان این قبیل شرکت‌ها با مشکل مواجه کنند.

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۶/۰۵/۱۶

نظرات (۱۱)

Why users still use to read news papers when in this technological globe the whole thing is available on net?
I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you create this website yourself or did you hire someone to do
it for you? Plz respond as I'm looking to construct my own blog
and would like to know where u got this from. many thanks
Thanks for sharing such a pleasant thought, article is pleasant, thats
why i have read it entirely
۲۵ آبان ۹۶ ، ۱۵:۱۳ Online Slot Machines
Great delivery. Great arguments. Keep up the good effort.
Hi it's me, I am also visiting this web page daily, this website is really good and the viewers are really sharing pleasant thoughts.
Excellent beat ! I would like to apprentice whilst you amend your web site, how can i subscribe for a blog site?
The account aided me a appropriate deal. I have been tiny bit acquainted of this your broadcast provided brilliant clear concept
Hello just wanted to give you a brief heads up and let you know
a few of the images aren't loading properly. I'm not sure why but I think its
a linking issue. I've tried it in two different browsers
and both show the same results.
Wonderful, what a weblog it is! This weblog gives valuable data to us,
keep it up.
I think this is one of the most significant information for me.
And i'm glad reading your article. But want to remark on some
general things, The site style is great, the articles is
really great : D. Good job, cheers
An outstanding share! I've just forwarded this onto a coworker who has
been doing a little research on this. And he actually bought me dinner because I stumbled upon it for him...
lol. So allow me to reword this.... Thanks for the
meal!! But yeah, thanx for spending the time to talk about this
topic here on your website.
Wow, that's ѡhat I was ѕeeking fоr, what a stuff! present here at this blog,
thanks admin of this website.