ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

ایثارگران ونک

( بازماندگان کاروان عشق (راه کاروان عشق از میان تاریخ می گذردو هرکس در هرزمان بدین صلا لبیک گویداز ملازمان کاروان کربلاست

اسلايدر

ساعت فلش مذهبي قرآن آنلاين

تقویم

فالطالع بينيفال روزانه
فالطالع بينيفال روزانه

حديث تصادفي

$
ایثارگران ونک

کربلا از زمان و مکان بیرون است و اگر تو می‌خواهی که به کربلا برسی باید از خود و بستگی‌هایش، از سنگینی‌ها و ماندن‌ها گذر کنی. حب حسبن علیه السلام، در دلی که خودپرست است، بیدار نمی‌شود.
سلام بر آنانی که بر خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم؛از نفس افتادندتاما از نفس نیفتیم؛ رفتند تا مابمانیم؛ شیرمردان ولایتمداری که ثابت کردند که اهل کوفه نبودندونیستند ونگذاشتند رهبرومقتدایشان در عین تنهائی ؛تنها بماند واکنون باز ماندگان آن قافله سراپا عشق با هزاران زخم گوش بفرمان ولی ومقتدایشان ؛ جان برکف آماده اند تا طومار نامردمان ونااهلان زمان را برهم بپیچند.اللهم عجل لولیک الفرج.
پيوندها

ابزار آپلود

آخرين نظرات
شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۵۳ ب.ظ

اجرای احکام ایثارگران در برنامه ششم


بنیاد متعهد به پیگیری و اجرای احکام مربوط به ایثارگران در برنامه ششم توسعه است
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به تأکید ریاست محترم جمهوری به دستگاه‌های اجرایی در جهت اجرای احکام قانون برنامه ششم توسعه و نیز دستور حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی برای فراهم ساختن زمینه‌های اجرای احکام مربوط به ایثارگران در فصل 16 قانون برنامه ششم، اقدامات لازم برای اجرایی شدن این برنامه آغاز شده است و طی جلسات شورای برنامه ریزی اجرایی قانون در بنیاد مقرر شده است که اجرایی کردن قانون برنامه ششم توسعه از اولویت های اول بنیاد باشد.
وی با بیان اینکه احکام مربوط به ایثارگران در قانون برنامه ششم توسعه از نظر اجرایی به 4 دسته تقسیم می‌شوند، گفت: بخشی از احکام قانون برنامه ششم توسعه که بار مالی ندارد یا بار مالی کمی دارد در دست اجراست؛ در همین راستا جلسات هم‌اندیشی با معاونت‌های تخصصی و دستگاه‌های ذی‌ربط برای فراهم ساختن اجرای این مواد در حال پیگیری است.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: دسته دوم احکامی هستند که نیاز به تهیه آئین‌نامه‌های اجرایی دارند که بخشی از آئین‌نامه‌ها تهیه شده و بقیه نیز قبل از مهلت قانونی 6 ماهه تدوین می‌شوند. یکی از این آیین‌نامه‌ها اجرای تبصره 2 بند (ج) ماده 86 است که مربوط به تهیه و اعطای نشان ملی ایثار به والدین شهدا است که آئین نامه آن تهیه شده و به زودی برای دولت ارسال می شود.

عندلیبی با بیان اینکه دسته سوم احکامی از قانون برنامه ششم هستند که بار مالی سنگینی دارد و در قانون بودجه سال 1396 اعتباری برای اجرای آن دیده نشده است، گفت: برآورد مالی این احکام نیز در بنیاد انجام شده و به مبادی ذیربط اعلام و مجددآ برای دولت و مجلس شورای اسلامی ارسال و پیگیری می‌شود. دسته چهارم احکامی از برنامه ششم در حوزه ایثارگران هستند که نیاز به تفسیر مجلس شورای اسلامی دارند و این موضوعات نیز برای دریافت استفساریه مجلس شورای اسلامی ارسال می شوند.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران موضوع دیگر را اجرای بند (ت) ماده 87 عنوان کرد و گفت: بر اساس ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظف است آئین‌نامه‌های اجرایی مورد نیاز قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را حداکثر تا 6 ماه نخست اجرای قانون برنامه، تهیه و تصویب و ابلاغ کند.
عندلیبی افزود: تعداد 17 پیش‌نویس آیین‌نامه‌های اجرایی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در طی مدت دولت یازدهم توسط بنیاد تهیه و برای تصویب به دولت ارائه شده که از این میان هفت آیین‌نامه به تصویب دولت رسیده و 4 آئین نامه نیز در نوبت طرح در هیئت دولت قرار دارند و به‌زودی ابلاغ خواهد شد. برای تصویب 6 متن پیش‌نویس که بار مالی آن در سنوات قبل تأمین نشده است پیگیری لازم از طریق مراجع قانونی و سازمان برنامه‌وبودجه انجام شده است و امیدواریم با تأمین منابع لازم زمینه‌های تصویب، ابلاغ و اجرای این آیین‌نامه‌ها نیز فراهم شود.
وی در پایان گفت: در تلاش هستیم با نهایی شدن آیین‌نامه‌های باقی‌مانده این قانون در مورد ایثارگران معزز به‌صورت کامل اجرایی شود به‌هرحال قطعاً موادی از قانون برنامه ششم توسعه که اجرای آن بر عهده بنیاد است پس از  تأمین منابع مالی لازم از سوی سازمان برنامه‌وبودجه، با قاطعیت اجرایی خواهد شد و ان‌شاءالله مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۶/۰۵/۲۱