روند رسیدگی به درخواست معافیت ایثارگران
روند رسیدگی به درخواست معافیت ایثارگران
1- مشمول پس از اخذ نسخه اول برگه شماره1 ایثارگران (این برگه را باید از بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه نمایند) به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)مراجعه می نمایند و دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را تهیه نموده و قسمت مربوط به ایثارگران را مطالعه نمایندو فرمهای مربوط به این معافیت را تکمیل نموده و به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)محل سکونت تحویل نمایند. حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ ثبت با همراه داشتن اصل مدارک به وظیفه عمومی محل سکونت خود مراجعه تا درخواستشان مورد بررسی قرار گیرد.
2- دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس+10) موظند مدارک دریافتی را با اصل آنها مطابقت نموده و با ضرب مهر روی تصاویر مدارک ،آنها را تایید و مدارک را در اسرع وقت به وظیفه عمومی شهرستان مربوط تحویل نمایند.
3- وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت پس از دریافت مدارک، از طریق سامانه گزارش گیری از شناسنامه فرد استعلام نموده و به وسیله مشمول و یا از طریق اداری به اداره ثبت احوال مربوطه ارسال نمایند.
4- وظیفه عمومی رسیدگی کننده پس از رویت ثبت تاییدیه درخواست معافیت در سامانه و احراز شرایط معافیت ، مشمول را برای آموزش مقدماتی نظامی به یکی از مراکز آموزشی معرفی مینماید. بعد از سپری نمودن دوره آموزشی کارت معافیت صادر و به درب منزل ارسال میگردد. (معرفی به آموزش منوط به فراهم شدن بسترهای لازم است.)
تبصره: ثبت تاییدیه درخواست درگواهی های صادره از غیر نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی در سامانه ،توسط معاونت وظیفه عمومی استان صورت می گیرد.